Přečtěte si: Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city




Pozvánky na akce


Stalo se




 
 
     
      

ABB Group získala několik zakázek na nabíjecí stanice pro elektrické autobusy  

13.4.2017 Společnost ABB Divize ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů. Předmětem všech zakázek jsou nabíjecí stanice evropského standardu OppCharge, což umožňuje využití nabíjecích stanic elektrobusy různých výrobců.

Největší zakázka je od společnosti Volvo Buses, a to na dalších 12 nabíjecích systémů pro využití v belgickém Charleroi. Společně se třemi systémy ABB, které slouží od ledna 2017 v belgickém Namuru, se stanou největší sítí nabíjecích stanic pro elektrické autobusy v Evropě. Instalace bude dokončena v roce 2018 a systém bude sloužit k napájení 101 plug-in hybridních autobusů Volvo, které zajišťují veřejnou dopravu ve Valonsku.

ABB rovněž získala zakázku na rychlonabíjecí stanici pro elektrické hybridní autobusy od města Värnamo ve Švédsku, a to prostřednictvím tamějšího městského podniku služeb Värnamo Elnät. Je to první švédská zakázka ABB na nabíjecí systém pro komerční autobusovou linku.

A konečně Novabus, severoamerická divize společnosti Volvo Buses, nedávno oznámila, že se společností ABB bude spolupracovat na dodávce první nabíjecí stanice ABB pro elektrobusy v Severní Americe. Nabíjecí stanice bude instalována v Montrealu a bude sloužit jako ukázka technologie pro dopravní systémy v daném kanadském regionu.

Dvě rychlonabíjecí stanice pro plug-in hybridní autobusy byly též uvedeny do provozu koncem minulého týdne na hlavním nádraží ve městě Lucemburk. Nabíjecí stanice budou zajišťovat napájení pro pět elektrických hybridních autobusů značky Volvo.

ABB, redakčně upraveno

Foto © ABB

www.abb.com

 Přečtěte si také:

Nova Bus a ABB: evropský standard průběžně dobíjených elektrobusů OppCharge dobývá americký kontinent

21.2.2017 Průběžně dobíjené elektrobusy pomocí svrchní výklopné konzole nejsou na americkém kontinentě ojedinělým zjevem – důkazem jsou například elektrobusy amerického výrobce Proterra. Na rozdíl od evropského trendu k univerzální standardizaci průběžného dobíjení se však jedná o uzavřený systém vozidlo-infrastruktura dodávaný na klíč. To se může brzy změnit. Na americký kontinent začíná pronikat systém průběžného dobíjení OppCharge, který je předmětem probíhající evropské standardizace 


Elektrické hybridy Volvo v Belgii: letos v provozu 101 vozidel a 15 nabíjecích stanic

15.2.2017 Plug-in hybridní (či elektrické hybridní) autobusy získávají stále více oblibu mezi dopravci v západoevropských městech. 11 elektrických hybridů Volvo spolu s třemi nabíjecími stanicemi pro průběžné dobíjení od ABB slouží od ledna 2017 v Namuru, více než stotisícovém hlavním městě belgického Valonska. Na základě nové objednávky od obou těchto dodavatelů pro belgického dopravce TEC Group k nim přibude dalších 35 elektrických hybridů a 8 nabíjecích stanic. Součástí objednávky je dalších 55 těchto autobusů a 4 nabíjecí stanice pro dvousettisícové Charleroi 


Město Värnamo: chytrá mobilita s elektrickými autobusy nejen do velkoměst

25.1.2017 Värnamo je méně než dvacetitisícové město v jižním Švédsku. I zde je však zájem o zavádění bezemisní a nízkoemisní veřejné dopravy. Město se rozhodlo tento problém vyřešit elektrifikací všech čtyř autobusů, které zde zajišťují městskou dopravu. Jak byla v lednu 2017 informována odborná veřejnost, od podzimu 2017 zde budou přes centrum města jezdit tyto autobusy elektricky. 


Czechbus 2016 je za námi, ať žije Czechbus 2017 – samozřejmě elektricky

23.1.2017 „Samozřejmě že dědeček nemá kapesní hodinky poháněné elektřinou. Takový nesmysl si může vymyslit jen Saturnin.“ Tak zní jedna z vět z nesmrtelného Jirotkova románu. Něco podobného by se dalo donedávna tvrdit i o elektrických autobusech a s odstupem času by to bylo tvrzení stejně úsměvné. Parky městských autobusů ve světě se zkrátka postupně elektrifikují. Není náhodou, že ocenění „nejlepší městský autobus roku“ si na posledním mezinárodním veletrhu IAA Nutzfarzeuge v Hannoveru poprvé v historii odnesl elektrobus, konkrétně od polského výrobce Solaris. A elektrické autobusy se předvedly i na veletrhu Czechbus 2016 v listopadu loňského roku, jehož součástí byla již tradičně také konference „Elektrické autobusy pro město V“, pořádaná provozovateli našeho portálu. 


Novinky z technologií a finančních nástrojů pro elektrické autobusy: zpráva z konference „Elektrické autobusy pro město V“

28.11.2016 Dne 24. listopadu 2016 proběhl na holešovickém výstavišti jako doprovodný program veletrhu Czechbus 2016 již pátý, tedy vlastně „půlkulatý“, běh konference „Elektrické autobusy pro město“, organizovaný firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, která je provozovatelem našeho portálu. Odborným garantem konference byl Jakub Slavík, hlavní konzultant a majitel firmy. Konference, která se stala na veletrhu Czechbus již tradicí, se zúčastnilo na 150 zástupců dopravců, municipalit a krajů, průmyslu a dalších odborníků, kteří se zajímají o aktuality a vývojové trendy u elektrických autobusů a jejich financování. Účastníkům konference i čtenářům našeho portálu je určena tato souhrnná zpráva z uvedené akce.  


Belgické město Namur: největší park plug-in hybridních autobusů Volvo, průběžné dobíjení od ABB

14.3.2016 Plug-in hybridní (nebo líbivěji „elektrické hybridní“) autobusy Volvo 7900 již jezdí ve více evropských městech, například v Hamburku. Největší park těchto autobusů nyní bude mít Namur, více než stotisícové hlavní město belgického Valonska. Koncem února 2016 objednal u výrobce celkem 11 těchto autobusů tamní dopravce TEC. K průběžnému dobíjení těchto autobusů budou sloužit nabíjecí stanice ABB Terra. Celý systém vozidlo-nabíjecí infrastruktura bude dodán jako projekt na klíč


 

Naše tipy


















Copyright © 2012 – 2017 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services