Přečtěte si: Trh elektrických autobusů prožívá „velký třesk“, omezují ho finance: zpráva z konference „Elektrické autobusy pro město VI“



   

Pozvánky na akce


Stalo se






  

  

   

Elektromobilita

Webinar „Green vehicles for urban freight delivery“: zajímavé zkušenosti z nákladní elektromobility

6.8.2014 V červenci 2014 proběhl v rámci evropské iniciativy CIVITAS webinar (tj. internetový seminář) s názvem „Green vehicles for urban freight delivery“, tedy Zelená vozidla pro nákladní dopravu ve městech, jehož se zúčastnil i zástupce naší redakce. Převažujícím tématem webinaru (kromě cyklistické nákladní dopravy) byly zkušenosti s elektrickými nákladními vozidly pro městskou logistiku, čili pro rozvážku zboží v rámci městských aglomerací  


Elektrobusy VDL pro Německo a Nizozemí

4.8.2014 Nizozemský výrobce autobusů a elektrobusů VDL podepsal v červenci 2014 smlouvu na dodávku osmi 18m elektrobusů VDL Citea SLFA Electric pro městského dopravce v Kolíně nad Rýnem KVB (Kölner Verkehrs-Betriebe). Zahájení zkušebního provozu je plánováno v létě a na podzim 2015. Základem jeho konstrukce je plně nízkopodlažní 18m autobus Citea SLFA-180. Vnější provedení elektrobusů pro KVB dostane futuristický tvar v designu BRT (Bus Rapid Transit) 


ABB a Volvo: partnerství pro elektrické autobusy

31.7.2014 Švédská automobilka Volvo a globální výrobce elektrických a energetických zařízení ABB uzavřely v červenci 2014 partnerství pro společný vývoj a komercializaci plně elektrických a plug-in hybridních autobusů na bázi otevřených standardů pro stejnosměrné rychlonabíjení. 


Zem2ALL: micro-grid pro španělský projekt e-mobility

30.7.2014 Španělská Malaga je jedním z evropských průkopníků rozvoje elektromobility v rámci konceptu smart cities. Na našem portále jsme o ní již psali v souvislosti s projektem Victoria pro staticko-dynamické dobíjení elektrobusů. Kromě toho zde běží projekt Zem2ALL (zero emission mobility to all, neboli nulově emisní mobilita pro všechny), zaměřená na rozvoj individuální elektromobility. Jak byla v červenci 2014 informována odborná veřejnost, tento projekt bude mít nyní vlastní rozvodný systém typu micro-grid, určený pro výrobu a nabíjení elektromobilů s využitím obnovitelných zdrojů energie. 


Toyota představila nový palivočlánkový sedan

28.7.2014 Japonský automobilový výrobce představil světu v červnu 2014 novou generaci palivočlánkového sedanu pod názvem Toyota FCHV. Spolu s výrobcem Honda Motor nyní plánuje zahájit dodávky palivočlánkových vozů na běžný trh v roce 2015 (o konceptu palivočlánkových vozů Toyota jsme na našem portále psali již v říjnu loňského roku – zde). 


První evropská univerzální napájecí stanice pro vyhlídkové lodě v Hamburku

25.7.2014 I když loď stojí v přístavu, často běží naplno její dieselgenerátor kvůli zajištění elektřiny pro lodní spotřebiče. Obzvláště nepříjemný je tento problém u výletních lodí, které tak zamořují lodní terminál svými výfukovými plyny a vypouštějí do ovzduší emise škodlivých látek. Připojení lodí na stacionární zdroj elektřiny po dobu jejich pobytu v přístavu však zpravidla brání nejednotnost jejich palubních elektrických systémů. Jak byla v červenci 2014 informována široká veřejnost, Správa přístavu Hamburk pověřila vyřešením tohoto problému společnost Siemens 


Elektrobus Solaris Urbino 12 electric pro Drážďany

24.7.2014 Německé Drážďany se od příštího roku zařadí mezi další evropská města, které používají v pravidelném provozu elektrobusy. Jak byla v červenci 2014 informována široká odborná veřejnost, od poloviny roku 2015 zde bude městský dopravce Dresdner Verkehrsbetriebe AG provozovat 12m elektrobus Solaris Urbino 12 electric. Naváže tak na příznivé několikaleté zkušenosti s diesel-hybridním autobusem Solaris Urbino 18 Hybrid. 


H2BER: Berlínský vodíkový multienergetický projekt

22.7.2014 Koncem května 2014 byl za účasti zástupkyně spolkové vlády slavnostně zahájen provoz multienergetické vodíkové plnicí stanice v Berlíně-Schönefeldu, vybudované v rámci projektu H2BER. Základní strukturu tohoto projektu ukazuje obrázek  


Inteligentní měnírna HESOP na příměstské tramvaji v Miláně

21.7.2014 Jako součást projektu komplexní modernizace příměstské tramvaje Milán – Desio – Seregno dodá společnost Alstom také inteligentní měnírnu HESOP, o níž jsme na našem portále psali již loni v souvislosti s jejím uplatněním v Londýnském metru . O tomto italském modernizačním projektu byla široká odborná veřejnost informována v červenci 2014. 


BiciMAD: Madrid zavádí bike-sharing elektrických kol

17.7.2014 V červenci 2014 byl široké odborné veřejnosti představen madridský systém bike sharingu (sdíleného užívání) elektrických bicyklů pod názvem BiciMAD. Systém zahrnuje 1560 elektrických bicyklů, pro něž je ve městě k dispozici 123 stání s celkem 3 126 bicyklových stojanů. Bicykly jsou k dispozici nepřetržitě po celý rok. Provozovatelem systému je společnost Bonopark. 


Projekt hybridních elektrických autobusů pro Stockholm v přípravě

16.7.2014 V rámci evropského projektu elektrických autobusů ZeEUS je nyní intenzivně připravován provoz osmi elektrických hybridních autobusů Volvo s cestujícími na lince 73 městské dopravy v centrální části Stockholmu, který by měl začít na podzim 2014. Podle dřívějších informací výrobce půjde o koncept plug-in hybridu Volvo, úspěšně zkoušený v Göteborgu. 


Spojovací technologie pro elektrické automobily – požadavky, koncepce, řešení od Multi-Contact

8.7.2014 O významu problematiky týkající se nabíjecích zasunovacích konektorů a jejich standardizace svědčí diskuse probíhající v současné době nejen v odborných kruzích, ale také mezi širokou veřejností. Nejde ovšem jen o rozhraní mezi vozidlem a nabíjecí stanicí. To je pouze malá část široké oblasti spojovací technologie pro elektrické automobily. Tato oblast zahrnuje například spojení v celé elektrické trakční soustavě vozidla i spojení baterie 


HyLIFT-DEMO a HyLIFT-EUROPE: evropské projekty palivočlánkových manipulačních vozíků

4.7.2014 O provozu manipulačních vozíků poháněných palivovými články jsme na našem portále psali již vícekrát, například u automobilky BMW nebo u výrobce spotřební chemie Procter&Gamble. Podobně jako bateriové manipulační vozíky se tato technologie používá zejména tam, kde je nutný nebo žádoucí bezemisní provoz při manipulaci s materiálem. Palivové články jako zdroj elektrické energie mají však oproti bateriím některé významné provozní výhody 


Whistler Fuel Cell Buses: úspěšný projekt kanadských palivočlánkových autobusů po pěti letech

27.6.2014 K úspěšným projektům palivočlánkových autobusů na americkém kontinentu se bezesporu řadí i zkušební provoz těchto autobusů v kanadském Whistleru, provincie Britská Kolumbie. Projekt „Whistler Fuel Cell Buses“, řízený dopravní společností BC Transit, byl vyhlášen v roce 2006. V roce 2009 byl dodán první z parku celkem dvaceti palivočlánkových autobusů – jedná se tak o jeden z nejrozsáhlejších parků takovýchto autobusů na světě. 


 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31

 

Naše tipy



















Copyright © 2012 – 2017 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services



Elektroinstalační technika Výroba a přenos Průmyslová automatizace Automatizace dopravy Kabelová technika Elektronika Inteligentní budovy Osvětlení Měřicí technika Smart Metering Elektromobilita Obnovitelné zdroje Zajímavé projekty Vzdělávání Knihy našich autorů Rozhovory, komentáře

Proelektrotechniky.cz - elektrotechnika pro odborníky O nás Náš; tým - Odborní spolupracovníci Partneři Kontakty Info servis