Přečtěte si: Smart city a elektromobilita pro praktický užitek a jejich aktuální výzvy






Pozvánky na akce


Stalo se










  

  

Elektromobilita

Elektrické autobusy v Manchesteru

16.9.2013 Britská dopravní agentura Transport for Great Manchester (TfGM), spravující veškerou hromadnou dopravu v manchesterské aglomeraci, provozovanou soukromými dopravci, plánuje další rozšíření hybridních pohonů pro školní autobusy, jakožto významnou investici do ekologické hromadné dopravy i do ekologického povědomí mladé generace. Hybridní autobusy využívají i další zajímavé přepravní služby v Manchesteru. 


Bombardier PRIMOVE: 200kW indukční dobíjení na veřejných komunikacích

12.9.2013 Začátkem září 2013 měl v německém Braunschweigu premiéru systém indukčního dobíjení Bombardier PRIMOVE. Jako první na světě byl použit u standardního 12m elektrobusu a při dobíjení přenáší výkon 200 kW. Bezpečnost tohoto vysoce výkonného přenosu garantuje uznávaná německá zkušební organizace TÜV SÜD, s níž výrobce úzce spolupracuje a která schválila tento dobíjecí systém pro provoz na veřejných komunikacích. 


Seminář „Elektrické autobusy pro město“ připraven

10.9.2013 Seminář „Elektrické autobusy pro město“ věnovaný problematice elektrobusů a trolejbusů, který se koná pod záštitou Sdružení dopravních podniků, proběhne 8. října 2013 od 13.00 do 17.30 hodin na Výstavišti Brno (pavilon G2) jako doprovodný program veletrhu EUROTRANS. Podtitulem semináře je „Současnost a budoucnost elektrobusů, trolejbusů a hybridních autobusů v ČR a ve světě“. Součástí semináře bude přehled aktuálních výsledků studie „E-mobilita v MHD“ 


UK H2Mobility: nové internetové stránky pro palivočlánková vozidla ve V. Británii

9.9.2013 Britský projekt UK H2Mobility zprovoznil začátkem září 2013 nové internetové stránky, zaměřené na podporu a propagaci palivočlánkové elektromobility. Projektové konsorcium je tvořeno zástupci průmyslu a vládních organizací. Jeho úvodní výzkum identifikoval potenciál pro provoz 1,6 miliónů palivočlánkových vozidel ve Velké Británii do roku 2030. 


Elektrobusy v ČR a ve světě: studie „E-mobilita v MHD“ zveřejněna

1.9.2013 Náš portál Proelektrotechniky.cz zveřejnil ke stažení a volnému použití již dříve avizovanou studii „E-mobilita v MHD“ (viz předchozí informace zde). Studie se zabývá současným stavem technologií, provozními zkušenostmi a vývojovými trendy v elektrických autobusech, tj. elektrobusech, palivočlánkových autobusech a diesel-hybridních autobusech. Tyto elektrické autobusy studie porovnává se standardními dieselovými autobusy, autobusy na CNG a trolejbusy. 


EVC First Electric: další český elektrobus s provozními zkušenostmi

29.8.2013 V červenci 2013 proběhl na linkách MHD Zlín – Otrokovice zkušební provoz dalšího českého elektrobusu. Je jím elektrický midibus EVC First Electric od hulínské firmy EVC Group. Naše redakce získala od výrobce výsledky tohoto zkušebního provozu. EVC First Electric je 8m dvoudveřový nízkopodlažní midibus pro městský provoz. Cestujícím nabízí celkem 32 míst, z toho 18 k sezení a jeden invalidní vozík. Jeho karosérie je postavena na sériově vyráběném podvozku Iveco Daily, vyráběné slovenskou společností Rošero. 


Elektrická jednotka testována na provoz s bateriemi

23.8.2013 V polovině srpna 2013 začalo ve Velké Británii testování možného využití trakčních baterií jako zdroje elektrické energie pro pohon elektrických jednotek pro přepravu cestujících. Cílem je prověřit provozuschopnost takovýchto nezávislých elektrických vlaků pro přejíždění neelektrifikovaných úseků nebo pro zajíždění na odbočné tratě, na nichž by se elektrifikace nevyplatila. 



Clean Energy Partnership: 2 milióny kilometrů bez nehod

20.8.2013 Vozový park německého konsorcia Clean Energy Partnership zahrnující sto automobilů poháněných vodíkovými palivovými články najel od roku 2005, kdy byl tento projekt spuštěn, celkem 2 milióny kilometrů, a to bez jakýchkoliv vážnějších problémů. Tento park zahrnuje osobní automobily Mercedes-Benz B-Class F-Cell, Ford Focus Fuel Cell, Honda FCX Clarity, Toyota FCHV-adv, VW Tiguan HyMotion a Audi Q5 HFC. V červenci 2013 k nim přibyly dva palivočlánkové vozy Hyundai ix35 Fuel Cell. 


Prvních 15 vozů Hyundai ix35 poháněných vodíkovým palivovým článkem dodáno

14.8.2013 Prvních 15 z celkového počtu 1000 elektromobilů Hyundai ix35 poháněných vodíkovým palivovým článkem bylo předáno během slavnostního otevření nejnovější vodíkové čerpací stanice v Kodani v červnu 2013. Vozy Hyundai ix35, o kterých jsme již psali v článku Hyundai ix35: První sériově vyráběný osobní vůz s palivovým článkem, byly dodány v rámci evropského programu HyTEC, jehož cílem je vytvoření dvou center vodíkových elektromobilů. 


Kirnitzschtalbahn: Fotovoltaická tramvaj v Saském Švýcarsku oslavila výročí

13.8.2013 Koncem července 2013 oslavila své 115. narozeniny Kirnitzschtalbahn, turistická tramvajová železnice spojující lázeňské městečko Bad Schandau nedaleko českých hranic s osadou Lichtenhainer Wasserfall v údolí říčky Křinice (Kirnitzsch) uprostřed skal Saského Švýcarska. Od roku 1994 využívá tato tramvajová železnice fotovoltaické články, které jsou nainstalovány na vozovně dopravního podniku. 


Sluneční kočka“ – fotovoltaická vyhlídková loď

12.8.2013 Právě před čtyřmi lety, 12. srpna 2009, byla na vodu berlínské řeky Sprévy slavnostně spuštěna unikátní vyhlídková loď poháněná elektřinou z fotovoltaických panelů. Tato loď má jméno Solon a typové označení výrobce SunCat 58, tedy Sluneční kočka. Název je výstižný – její provoz je naprosto tichý a možný i v noci, protože loď dokáže plout až deset hodin bez  světla.



Síť nového metra bez strojvedoucích v Rijádu

7.8.2013 Rozvojová agentura Arriyadh v Rijádu (Saúdská Arábie) ohlásila na konci července 2013 výběr tří vítězných konsorcií pro projekty na klíč, zahrnující systém šesti nových linek bezobslužného metra. Tratě metra o celkové délce cca 177 km budou vedeny nad zemí i v ražených tunelech a bude na nich 87 klimatizovaných stanic. Součástí projektů budou veškeré stavební a technologické dodávky včetně plně klimatizovaných vlaků. Svým rozsahem i rozpočtem 16,3 mld. € (cca 408 mld. Kč) se tento plánovaný systém řadí mezi největší infrastrukturní projekty na světě.


Motit: elektroskútry v Barceloně k zapůjčení

5.8.2013 V červenci 2013 zahájila v Barceloně provoz síť sdílených elektroskútrů Motit. Po měsíční zkušební fázi s omezeným počtem uživatelů je v plném komerčním provozu a nabízí celkem 50 elektroskútrů jak obyvatelům, tak návštěvníkům Barcelony, s možností rezervace online. Jejich se počet předpokládá do příštího roku zvýšit až desetinásobně. 

 


Spolupráce světových výrobců pro elektrobusy v ČR

31.7.2013 Společnost ABB oznámila veřejnosti 30. července 2013, že podepsala se společností Škoda Electric dohodu o spolupráci na dodávce systémového řešení elektrického autobusu včetně nabíjecí infrastruktury pro město Plzeň. Nabízené řešení se skládá z trakční výzbroje vozidla a dobíjecí infrastruktury. Předpokládá se, že elektrický autobus bude vybaven trakční výzbrojí a pohonem od Škoda Electric. Dobíjecí infrastrukturu bude představovat systém ARCS (Automatic roof-top Connection System) pro bezobslužné propojení vozidla s inteligentním nabíjecím systémem ABB TERRA E-BUS. 


 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Archiv 2020/2 | Archiv 2020/1 | Archiv 2019/2 | Archiv 2019/1 | Archiv 2018/2 | Archiv 2018/1 | Archiv 2017/2 | Archiv 2017/1 | Archiv 2016/2 | Archiv 2016/1 | Archiv 2015/2 | Archiv 2015/1 | Archiv 2014/2 | Archiv 2014/1 | Archiv 2013/2 | Archiv 2012/2013/1

 

Naše tipy





















Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services



Elektroinstalační technika Výroba a přenos Průmyslová automatizace Automatizace dopravy Kabelová technika Elektronika Inteligentní budovy Osvětlení Měřicí technika Smart Metering Elektromobilita Obnovitelné zdroje Zajímavé projekty Vzdělávání Knihy našich autorů Rozhovory, komentáře

Proelektrotechniky.cz - elektrotechnika pro odborníky O nás Náš; tým - Odborní spolupracovníci Partneři Kontakty Info servis