Přečtěte si: Smart city a elektromobilita pro praktický užitek a jejich aktuální výzvy






Pozvánky na akce


Stalo se










  

  

Standardizace systémů u průběžně dobíjených elektrobusů postupuje

30.6.2016 Proces standardizace systémů nabíjení u průběžně dobíjených elektrobusů, tolik potřebné pro vytváření spolehlivých dopravních systémů se vzájemně kompatibilními vozidly a nabíjecí infrastrukturou, učinil v květnu 2016 důležitý krok: Návrh standardizace byl postoupen evropskému standardizačnímu orgánu CENELEC, který je v této věci kompetentní. Výsledkem by mělo být vytvoření nové evropské technické normy, upravující podrobně tuto problematiku. O průběžně dobíjené elektrobusy je velký zájem i v ČR. 


BMW testuje prototyp palivočlánkového automobilu

29.6.2016 Německá automobilka BMW je jedním z průkopníků palivočlánkových pohonů pro automobily v Evropě a ve světě. S prvním pokusným palivočlánkovým vozem přišla již v roce 2005. Tento vůz označovaný jako „7 Series“ sice neměl komerční využití, byl však významným demonstračním počinem v oblasti palivočlánkové elektromobility. Od léta 2015 testuje BMW další prototyp, označovaný jako „5 Series GT“. 


CBTC v Taipei: Taiwan bude mít nové automatické metro

28.6.2016 Jedním ze světových měst, jehož městská rychlodráha používá plně automatický řídicí a zebezpečovací systém CBTC, je hlavní město Taiwanu Taipei. Dosavadní síť metra (viz foto), využívající například dopravní systém Bombardier Innovia, bude doplněna o novou linku Sanying Line. V červnu 2016 k tomu byla podepsána smlouva na dodávku na klíč v New Taipei City mezi městskou samosprávou a dodavatelským konsorciem ARH. 


Centrální invertor ABB PVS980 zvyšuje efektivnost solární energie

27.6.2016 Jak známo, fotovoltaické panely produkují stejnosměrný proud. Aby je bylo možné využít v běžné síti se střídavým proudem, je třeba připojit k fotovoltaice invertor, který přemění stejnosměrný proud na střídavý. Jeho výkon je však omezený, což předurčuje počet invertorů pro daný výkon fotovoltaiky, a následně ekonomii výroby elektřiny ve fotovoltaických panelech. Průlomovým řešením v této oblasti je centrální invertor PVS980, který představil koncem června 2016 jeho výrobce, globální elektrotechnická společnost ABB. 


Japonská jaderná energetika se vrací zpět k normálu

24.6.2016 Definitivní návrat k normálu v japonské jaderné energetice – tak by se dala charakterizovat licence na prodloužení provozu, kterou ve druhé polovině července 2016 získaly bloky 1 a 2 japonské jaderné elektrárny Takahama. Tyto licence umožní provoz uvedených bloků až po dobu 60 let. Je to první japonská jaderná elektrárna po havárii jaderné elektrárny Fukushima Daiichi v březnu 2011, jíž byla podle nových podmínek udělena licence na více než 40 let. 


Düsseldorfská elektrárna Fortuna: tři rekordy ve výkonu a účinnosti

23.6.2016 Elektrárny s kombinovaným cyklem představují vysoce efektivní a flexibilní zdroje, které mohou být připojeny do sítě za několik minut, a vykrývat tak špičky ve spotřebě elektřiny. Aktuálním příkladem je paroplynová elektrárna jménem Fortuna, která byla v lednu 2016 předána do provozu v německém Düsseldorfu jako projekt „na klíč“ realizovaný společností Siemens. Tato elektrárna je považována za nejekologičtější a nejefektivnější zařízení svého druhu na světě. 


Kabelová vývodka  SKINTOP® GRIP – spolehlivě i v drsných podmínkách

23.6.2016 Vibrace, prach, střídání teplot a pohyb zařízení – to jsou podmínky, které vyžadují opravdu šikovné řešení pro upevnění kabelů. Lapp Kabel přichází s kabelovou vývodkou právě pro tyto aplikace. 


Spodní kontaktní nabíjecí systém Alstom SRS má důvěru a perspektivy

22.6.2016 U průběžně dobíjených elektrobusů, které nemohou využívat rychlonabíjecí zařízení s pantografem nebo kontakty na střeše, se dnes prakticky jako jediná alternativa nabízí indukční dobíjení. Není však jediné. Společnost Alstom představila již v červnu 2015 svůj spodní kontaktní systém rychlonabíjení pod obchodním názvem Alstom SRS


Nissan vyvíjí etanolový palivočlánkový automobil originální koncepce

21.6.2016 Palivočlánkové automobily používající palivové články s protonvýměnnou membránou a jako palivo čistý vodík (například Hyundai ix-35, Toyota Mirai nebo Honda Clarity FCV) jsou dnes na cestě ke komercializaci. Jejich hlavním problémem je však nedostatečně rozvinutá vodíková infrastruktura. Japonská automobilka Nissan, světový leader na trhu s bateriovými elektromobily, se proto rozhodla využít jako zdroj vodíku surovinu mnohem dostupnější: etanol, resp. bioetanol, z něhož se vodík vyrobí ve vozidle chemickou reakcí. 


Elektrobusy Irizar i2e zahájily provoz v Marseille

20.6.2016 Krátce poté, co byl v Paříži slavnostně předán do pravidelného provozu první z 23 elektrobusů Bolloré BlueBus, zahájily na začátku června 2016 provoz elektrobusy také v dalším francouzském městě Marseille. Na rozdíl od „plně francouzských“ elektrobusů v Paříži jezdí v Marseilli osvědčené španělské elektrobusy Irizar i2e, známé například z Barcelony nebo Londýna


Mikrosíť v Jižní Africe: ABB jde příkladem

17.6.2016 Jihoafrická republika má největší spotřebu elektrické energie v celém subsaharském regionu a poptávka po elektřině zde převyšuje nabídku. V důsledku této situace spolu s proměnlivými cenami fosilních paliv a snahami o větší zapojení obnovitelných zdrojů energie zde vzniká potřeba inteligentních řešení v energetických instalacích. Globální elektrotechnická skupina ABB jde v tomto směru příkladem: Na začátku června 2016 měla světovou premiéru mikrosíť v jejím závodě v  Longmeadow u Johannesburgu 


Novinky Multi-Contact pro testování a měření

16.6.2016 Společnost Multi-Contact představuje další novinky: testovací šňůru XVF-410/EVO a nový katalog příslušenství pro testování a měření pro nízká napětí. V tomto novém katalogu, který doplňuje stávající přehled produktů pro CAT II/CAT III/CAT IV v katalogu 2 T&M, najdete veškeré testovací příslušenství určené pro napětí do 30 V AC/60 V DC.


Pomůže metoda stará 1500 let s likvidací radioaktivních odpadů?

15.6.2016 Před 1500 lety švédský kmen opevnil své sídlo kamenným valem, který následně zapálil. Část kamení se roztavila a vytvořila mezi většími balvany skleněnou výplň. Jak byla v květnu 2016 informována česká odborná veřejnost, vědci z Washington State University ve státě Washington na severozápadě USA zkoumají její vzorky a hledají odpovědi na to, zda by se podobným způsobem mohl likvidovat radioaktivní odpad. 


V Paříži zahájily provoz 12m elektrobusy Bolloré BlueBus

14.6.2016 Jako další v rámci evropského projektu elektrických autobusů ZeEUS, do něhož je zapojena i naše Plzeň, byl na konci května 2016 slavnostně zahájen demonstrační provoz prvního z 23 elektrobusů v Paříži. Tentokrát se jedná o „plně francouzský“ elektrobus typu BlueBus od firmy Bolloré. BlueBus je 12m elektrobus s kapacitními parametry srovnatelného dieselového autobusu. 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Archiv 2022/3 | Archiv 2022/2 |Archiv 2022/1 | Archiv 2021/3 | Archiv 2021/2 | Archiv 2021/1 | Archiv 2020/3 | Archiv 2020/2 | Archiv 2020/1 | Archiv 2019/2 | Archiv 2019/1 | Archiv 2018/3 | Archiv 2018/2 | Archiv 2018/1 | Archiv 2017/2 | Archiv 2017/1

 

Naše tipy





















Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services



Elektroinstalační technika Výroba a přenos Průmyslová automatizace Automatizace dopravy Kabelová technika Elektronika Inteligentní budovy Osvětlení Měřicí technika Smart Metering Elektromobilita Obnovitelné zdroje Zajímavé projekty Vzdělávání Knihy našich autorů Rozhovory, komentáře

Proelektrotechniky.cz - elektrotechnika pro odborníky O nás Náš; tým - Odborní spolupracovníci Partneři Kontakty Info servis