Logport Prague West nabízí ultrarychlé dobíjení
elektromobilů na okraji Prahy14.12.2023 Unikátní dobíjecí stojany zkracující čas pro dobití e-aut jsou řidičům
k dispozici na 21. km pražského dálničního okruhu u Jinočan. V novém
areálu Logport Prague West je v prosinci 2023 spustila skupina ČEZ.
Logport Prague West je průmyslový a komerční areál o rozloze 150 000
m2, který se nachází v Jinočanech, západně od Prahy, v blízkosti
Pražského okruhu.
Šestice vysoce výkonných stojanů, které pro ČEZ dodala společnost ABB
(viz fotogalerie), zde umožňuje díky použití tzv. dělené technologie a
vzájemnému propojení nabídnout na jednom dobíjecím bodu zdvojený výkon
až 350 kW v případě, že vedlejší stojan není obsazen. Každá dvojice
ultrarychlého nabíjení tak dokáže nabídnout buď výkon 2× 175 kW nebo 1×
350 kW.
Při zastavení k nabíjení se zde uživatel identifikuje pomocí zákaznické
RFID karty nebo prostřednictvím aplikace FUTUR/E/GO, která spolu s
webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich
účtů. FUTUR/E/GO umí vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální
obsazenosti stojanů. 
ČEZ hodlá do konce roku 2024 postavit nejméně 85 ultrarychlých
dobíjecích stanic a nabízet v síti minimálně 20 ultrarychlých lokalit,
kde řidiči dobijí většinu baterií e-aut do 10 minut. Stanice vznikají
díky Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.
V celém areálu Logport je uplatňován tzv. princip Logport Ekosystém.
Jeho základním pilířem je využití alternativních zdrojů energie.
Například střešní fotovoltaiky na všech halách pokryjí veškerou
elektrickou energii potřebnou k běžnému provozu. Pozornost je věnována
ale i jiným oblastem životního prostředí, zejména „chytrému“
hospodaření s vodou.
redakce
Proelektrotechniky.cz
Foto © ČEZ
Další
informace zde
Přečtěte si také:
21.3.2024 Ve
dnech 19. a 20. 3. proběhly, opět jako doprovodný program veletrhu
AMPER, v areálu brněnského výstaviště dvě odborné konference pořádané
provozovateli tohoto portálu: 9. ročník
konference Smart city v praxi a 4. ročník konference Efektivní
elektromobilita v organizacích.
Konference byly zaměřeny na moderní technologie v mobilitě, energetice
a dalších oblastech, včetně problematiky strategického řízení a
financování. Konferencí se dohromady zúčastnilo na 130 odborníků z řad
veřejných služeb, municipalit, dopravců, škol a dalších relevantních
organizací. 
3.10.2023 Praktické
realizaci konceptu smart city napomůže publikace MMR ČR s názvem „Aby
chytré město nebylo hloupé“, která právě vychází v jeho edici ObcePro.
Publikaci zpracoval autorský tým provozovatelů a spolupracovníků tohoto
portálu pod vedením Jakuba Slavíka, zkušeného konzultanta a autora
čtivě podaných odborných manažerských publikací. Publikace je přehledně
členěna do tematických okruhů, jako např. strategie smart city,
inteligentní městská mobilita, inteligentní energetika a služby,
informační a komunikační technologie nebo spolupráce veřejného a
soukromého sektoru. 
Marketing
je řídící proces pro identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků
zákazníků za účelem dosažení zisku. Takto vymezený marketing
představuje řešení několika základních otázek, jakými jsou identifikace
potřeb zákazníků, vymezení cílových segmentů trhu a vytváření
konkurenční výhody pro každý z nich. Tak rozumí marketingu i naše
konzultační firma a její tým. Její služby orientované na marketingové
řízení v soukromém i veřejném sektoru mohou jejich zákazníkům významně
přispět k efektivnímu oslovování trhu. Další podrobnosti k nabízeným
službám jsou k dispozici zde 
Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován. Konference „Efektivní
elektromobilita v organizacích“
je určena odborné veřejnosti z řad průmyslu a ostatních relevantních
organizací, správcům jejich vozového parku, dalším zájemcům o tuto
problematiku, příp. školám či městským službám.
Pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete zde.

Marketing
je řídící proces pro identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků
zákazníků za účelem dosažení zisku. Takto vymezený marketing
představuje řešení několika základních otázek, jakými jsou identifikace
potřeb zákazníků, vymezení cílových segmentů trhu a vytváření
konkurenční výhody pro každý z nich. Tak rozumí marketingu i naše
konzultační firma a její tým. Její služby orientované na marketingové
řízení v soukromém i veřejném sektoru mohou jejich zákazníkům významně
přispět k efektivnímu oslovování trhu. Další podrobnosti k nabízeným
službám jsou k dispozici zde 
1.7.2022 Jste
výrobce inovativních technologií nebo dodavatelé
služeb s bohatými zkušenostmi z trhu soukromého podnikání, které nyní
hodláte dále zúročit na trhu veřejných služeb? Pak mám pro Vás dvě
zprávy. Ta špatná je, že ve veřejných službách je, oproti trhu
soukromého podnikání, všechno úplně jinak a mnohem složitější. Ta dobrá
je, že vás umíme naučit, jak tomuto trhu porozumět tak, abyste i na něm
uspěli. 
Elektrifikace
městských autobusových parků pomocí bateriových, superkapacitorových
nebo palivočlánkových (vodíkových) zdrojů energie se stává stále
aktuálnějším tématem, a to z řady důvodů. Jako důležitý příspěvek ke
zmírnění klimatických dopadů je zakotvena v evropské a domácí
legislativě. Významné jsou i ekologické a zdravotní přínosy
elektrických autobusů. V neposlední řadě znamená elektrifikace
používání zdroje energie, který není jednoznačně podmíněn dovozem
fosilních paliv ze zahraničí. 
Stejně
jako osobní automobilová doprava i veřejná
doprava a nákladní doprava stále více směřuje ke snižování emisí. V
naší škole baterií, postupně uveřejňované na portále
Proelektrotechniky.cz, se zaměříme na oblasti dopravy, kde se používají
baterie. Právě baterie budou nedílnou součástí všech vozidel, která
aktivně snižují množství emisí, ať už jsou to hybridní vozidla, čistě
elektrická nebo ty s pohonem na palivové články. 

|