![]() |
|
![]() |
Přečtěte si: Elektromobilitu je třeba rozvíjet a propagovat s rozmyslem: Zpráva z konference Chytrá elektrická doprava v praxi |
![]() ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pravidelný servis se vyplatí – RITTAL servisní služby6.5.2024 Společnost Rittal, která se primárně zabývá prodejem rozváděčů, chladicích jednotek a dalších produktů určených především výrobcům řídicích rozváděčů, poskytuje v rámci svého bohatého portfolia také servisní služby. Záruční a pozáruční servis tedy neodmyslitelně patří ke společnosti Rittal s.r.o., a to již od roku 2002, kdy byla založena česká pobočka ve Zdibech. V počátcích byly servisní služby zajišťovány prostřednictvím servisních partnerů, kteří prováděli opravy chladicích jednotek dodavatelsky. Po nějakém čase se ale firma rozhodla pro zřízení vlastního kmenového servisního týmu. Bylo založeno servisní oddělení, které se rozrostlo až do dnešní podoby, kdy disponuje čtyřmi odborně vyškolenými servisními techniky. Ke své práci využívají plně vybavené servisní vozy, součástí výzbroje je také balík základních náhradních dílů pro zvýšení efektivity první návštěvy u zákazníka.
Servisní oddělení společnosti Rittal nabízí komplexní servisní služby s velmi širokým záběrem činností a pochopitelně celorepublikovou působností. Servisní služby se ovšem netýkají pouze chlazení, ale k jakémukoliv výrobku z produktového portfolia Vám může Rittal nabídnout autorizovaný servis. Horko je nepřítelem elektroniky Bezporuchový provoz výrobní linky je závislý na kondici elektronických komponentů v rozváděči. Zvýšením teploty o cca 10 K (Kelvin) se snižuje životnost těchto komponentů o polovinu a zdvojnásobuje se riziko selhání. Grafické znázornění vlivu teploty na spolehlivost a životnost elektronických komponentůPravidelné servisní prohlídky Kvalitní a pravidelná údržba zvyšuje celkovou životnost chladicího zařízení. Prováděním pravidelných servisních prohlídek se tak riziko spojené s havarijním výpadkem chlazení a nechtěné odstávce chlazené technologie výrazně snižuje. Při profylaktické servisní prohlídce naši technici provádějí důkladnou kontrolu všech funkcí chladicí jednotky s důrazem na predikci závad. Současně se provádí čištění nasávacích mřížek, lamel kondenzátoru a výparníku a všech prostor, kudy musí bezproblémově proudit vzduch. Do každé jednotky by měl být nainstalovaný filtr, buď polyuretanový (do běžného prašného prostředí) nebo kovový (do mastného prostředí). Při profylaxi se provádí vyčištění nebo výměna těchto filtračních vložek. Dále se zjišťuje, zda je v chladicím okruhu dostatek chladiva, zda tedy nedošlo k úniku. Co se týká historie závad, jednotky je možno připojit k počítači a pomocí diagnostického programu vyčíst uložená chybová hlášení. To napomáhá snazší diagnostice případných závad a posouzení celkové kondice chladicí jednotky. V závěru servisní prohlídky technik provede kontrolu označení jednotky povinným identifikačním štítkem s přepočtem GWP dle nařízení Evropského parlamentu č. 517/2014, případně vylepí nový. Výstupem ze servisní prohlídky je přehledná tabulka s těmito informacemi: umístění jednotek na halách, typové označení, sériové číslo, datum výroby, chladicí výkon, množství a typ chladiva, popis stavu jednotky. Každá jednotka je označena číslem a tato číselná řada koresponduje s tabulkou. Při servisních prohlídkách se provádí také různá měření.Revize úniku chladiva dle zákonných předpisů Dle nařízení č. 517/2014 je povinností provozovatele provádět pravidelné revize úniku chladiva u zařízení, které podléhají tomuto nařízení, tedy obsahují stanovené minimální množství chladiva. Tyto zkoušky těsnosti může provádět pouze certifikovaná osoba. Jako certifikovaný poskytovatel služeb splňuje společnost Rittal všechny zákonné požadavky pro provádění těchto povinných zkoušek těsnosti. Jsou prováděny buď v rámci jednorázové údržby, nebo jako součást celkové servisní prohlídky. Povinnost provádění pravidelných revizí úniku chladiva a vedení evidenčních knih je dáno množstvím chladiva v chladivovém okruhu jednotky. Pro každý typ chladiva platí jiné minimální množství, určující tuto povinnost.
Tabulka minimálního množství chladiva v okruhu, od kterého vzniká povinnost revizíKomplexní servis chlazení – léty nabyté zkušenosti z pracovníků Rittal činí profesionály Nejexponovanější oblastí servisního oddělení je servis průmyslového a IT chlazení. Pracovníci Rittal provádí pravidelné servisní prohlídky chladicích jednotek a chillerů, instalace a uvádění do provozu, záruční a pozáruční servis. Odborně vyškolení technici provádí opravy buď přímo v provozu, nebo v servisním středisku Rittal. IT technologie Společnost Rittal už ovšem dávno není jen distributorem průmyslových rozváděčů a chlazení. Například v IT oblasti Rittal nabízí komplexní řešení od mikro datových center přes kompletně vybavené datové sály až po datová centra v kontejnerech. V oblasti IT poskytuje tyto servisní služby: ◾ CMC III monitorovací systém – instalace, nastavení, servis; ◾ Komplexní servis IT rozváděčů; ◾ Možnost odborné předmontáže – od instalace základního příslušenství až po předmontáž rozváděče složeného z několika polí.Rittal Automatizační Systémy (RAS) V souvislosti s produktovou nabídkou strojního vybavení, kterou naleznete pod označením RAS (Rittal Automatizační Systémy) je samozřejmostí, že společnost Rittal nabízí k těmto produktům servisní služby: ◾ Uvedení strojů do provozu (Perforex MT, Secarex AC18, Wire Terminal, Perforex LC); ◾ Kompletní poprodejní servis; ◾ Vzdálená správa, oprava stroje „na dálku“; ◾ Pravidelné servisní prohlídky; ◾ Kvalifikovaní servisní technici – komunikace v ČJ. Rittal Czech Foto © Rittal Czech Více informací na www.rittal.cz
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|