Přečtěte si: Virtuální IoT veletrh: bezplatný pilotní běh do konce roku 2020



 

Pozvánky na akce


Stalo se






  

 

http://www.smartcityvpraxi.cz/                 Smart city v praxi

                  Projekty smart city


Klokan: školní elektrobusy v Polsku, první Solaris pro město Godzianów

1.7.2020 „Kangur – Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły“ neboli „Klokan – bezpečná a ekologická cesta do školy“, to je název polského programu financovaného z prostředků Národního fondu pro životní prostředí a vodní hospodářství (NFOŚiGW), jehož součástí je i podpora měst při nákupu školních elektrobusů. Prvním projektem tohoto druhu je školní elektrobus Solaris pro 2,5tisícové město Godzianów poblíž Lodže, objednaný v červnu 2020.


Nové kotle, okna, dveře, měřidla i svítidla: projekt EPC největších českých studentských kolejí postoupil do své další fáze

29.6.2020 Projekt energetických úspor v 9 objektech menz a kolejí ČVUT, který ročně uspoří nejznámější české technické univerzitě 20 milionů korun a 4 125 tun CO2, postoupil koncem června 2020 do další fáze. Na největších českých kolejích probíhají práce na zateplení, výměnách oken a svítidel. Dodavatelem úsporného projektu je společnost ENESA, dcera ČEZ ESCO.


Půl miliónu nových svítidel: stát New York inovuje veřejné osvětlení v rámci programu Smart Street Lighting NY

26.6.2020 Americký stát New York má celkem 19 miliónů stálých obyvatel žijících v 62 městech – největší z nich (ale ne hlavní) je známý osmimiliónový New York City. Od roku 2018 v těchto městech probíhá konverze více než půl miliónu svítidel veřejného osvětlení na „chytré“ řešení. Jak byla informována odborná veřejnost, koncem června 2020 bylo takto vyměněno více než 50 tisíc svítidel.


Spojení nespojitelného? ČEZ a Shell spolupracují při výstavbě nabíjecích stanic

23.6.2020 Zní to snad jako spojení nespojitelného, nicméně petrolejářský gigant Shell a česká energetická skupiny ČEZ intenzivně spolupracují při budování nabíjecích stanic pro elektromobily. Rychlé dobití elektromobilu u stanic ČEZ bude napříště možné také na vybraných čerpacích stanicích Shell v České republice. Veřejnosti to bylo oznámeno v polovině června 2020.


ChargeUp: Unicorn dodal řídicí systém pro nové dobíječky vybudované v Galerii Vaňkovka

19.6.2020 Teplárny Brno ve spolupráci s městem Brno vybudovaly na začátku června 2020 dvě nové stanice značky Siemens v brněnském obchodním centru Galerie Vaňkovka. Pro vzdálenou správu a řízení stanic si společnost Teplárny Brno zvolila řešení ChargeUp od společnosti Unicorn, které zajistí jejich bezproblémový chod a zpoplatnění pro veřejnost.


Chytré řízení mobility z Brna pro střední Anglii

18.6.2020 Konsorcium měst Warwickshire, Coventry a Nottingham vybralo společnost Siemens Mobility jako dodavatele pro zajištění údržby křižovatek vybavených světelně signalizačním zařízením (SSZ). Smlouva uzavřená 1. dubna 2020 na dobu pěti let navazuje na předchozí více než dvacetiletou úspěšnou spolupráci. Zajímavostí je, že na tomto řešení se významnou měrou podílí brněnská pobočka Siemens Mobility.


OÖVV INFO: jedna aplikace pro jízdenky v celém Horním Rakousku

17.6.2020 Od začátku června 2020 mohou cestující u všech 19 dopravců sdružených v Hornorakouském dopravním svazu – Oberösterreichischer Verkehrsverbund (OÖVV) – platit jízdné pomocí jedné aplikace. Umožňuje to integrovaný informační a prodejní systém, který je výsledkem spolupráce firem eos.uptrade a HaCon.


Výzva Tromso: Norské fondy dotují monitoring ovzduší 

16.6.2020 V řešení problému znečištěného ovzduší pomohou Česku miliony korun z Norských fondů. Státní fond životního prostředí ČR (SFŽP) otevřel v polovině června 2020 v programu Životní prostředí, ekosystémy a změna klimatu financovaném z Norských fondů novou dotační výzvu „Tromso“. V ní je pro města, obce a další žadatele připraveno 65 milionů korun určených na monitoring a analýzu stavu ovzduší. Dotace pokryje až 100 % způsobilých výdajů na projekt.


Pražské tramvaje dostanou družicový navigační systém

15.6.2020 ROd roku 2021 budou všechny pražské tramvaje vybaveny multikonstalačním přijímačem družicových navigačních systémů (tedy přijímačem schopným využívat několik těchto systémů), které pomohou výrazně zpřesnit určování polohy tramvají v ulicích. Odborná veřejnost o tom byla informována začátkem června 2020.


Hongkongský městský dopravce testuje staniční a údržbářské roboty

12.6.2020 Robotizace stále více proniká z průmyslu do veřejných služeb. Důkazem je hongkongský městský dopravce MTR Corp, který na přelomu května a června 2020 představil odborné veřejnosti pětici staničních robotů pro práci v metru a robota pro práci v depu. Během roku 2020 budou staniční roboti nasazeni ve stanici metra Kai Tak. Ve staničních službách jsou na zkoušku nasazeni roboti Finder-T, Guider-T, Checker-T a dva typy robota Cleaner-T. Roboti jsou vybavení umělou inteligencí, která umožňuje jejich průběžné učení.


Vídeň testuje palivočlánkový autobus Solaris

11.6.2020 Vídeňské elektrické autobusy jsou pro české příznivce elektromobility spojovány především s jednorázovým projektem elektrických midibusů průběžně dobíjených pantografem z troleje. Vídeňský městský dopravce Wiener Linien nicméně pro svůj rozvoj elektrických autobusů uvažuje i s dalšími alternativami, palivočlánkové autobusy nevyjímaje. Důkazem je testovací provoz palivočlánkového autobusu od polského výrobce Solaris, který proběhne v prvních červnových týdnech 2020.


Projekt FABULOS: autonomní elektrické minibusy v Helsinkách kombinují různá navigační zařízení pro provoz v jakýchkoli povětrnostních podmínkách

9.6.2020 Finské hlavní město Helsinky jsou jedním z evropských průkopníků provozu autonomních elektrických minibusů. Nijak proto nepřekvapí, že v rámci evropského projekt autonomních elektrických minibusů FABULOS byl v dubnu 2020 zahájen pilotní provoz právě v Helsinkách. V rámci projektu FABULOS budou v roce 2020 ve Finsku, Estonsku a Norsku testovány autonomní elektrické minibusy od tří dodavatelských konsorcií: Sensible 4-Shotl (finsko-španělský), Saga (norsko-kanadský) a Mobile Civitatem (estonský). Jedním s cílů projektu je získat zkušenosti ze skutečných dopravních situací. 


Dancer Mobility poskytne kompletní leasingové služby pro elektrobusy

3.6.2020 Odpovědí na problém investic i inovativní povahu elektrobusů pro dopravce jsou, jako jeden z důležitých trendů v elektromobilitě městské dopravy, rozmanité obchodní modely. K nim patří zejména leasing elektrobusů. Důkazem je nově vzniklá litevská leasingová společnost Dancer Mobility, poskytující leasing elektrobusů Dancer Bus. Odborná veřejnost o ní byla informována v květnu 2020. 


Konference Smart city FOR ARCH je připravena

2.6.2020 Významným doprovodným programem veletrhu FOR ARCH bude letos konference Smart city FOR ARCH, zaměřená na problematiku chytrých měst a moderních technologií, které pomáhají tento manažersko-strategický koncept realizovat. Konferenci Smart city FOR ARCH organizuje konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Konference navazuje na úspěšnou sérii odborných konferencí „Smart city v praxi“, pořádaných každoročně od roku 2016. Tomu odpovídá i připravený program. 


Pražský dopravní podnik zahajuje předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli plné automatizace metra technologií CBTC

29.5.2020 Ve světě je dnes provozováno více než 60 plně automatizovaných linek metra, jejichž celková délka přesahuje tisíc kilometrů. Převažující technologií je přitom CBTC, tedy automatizace na principu pohyblivých bloků nezávislých na pevných kolejových obvodech, a tudíž umožňujících větší hustotu provozu i větší flexibilitu při řízení provozu. Tímto směrem míří i pražské metro. Jeho provozovatel, Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), k tomu v květnu 2020 učinil důležitý krok: zahájil předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli automatických systémů metra.


Virtuální IoT veletrh: bezplatný pilotní běh do konce roku 2020

27.5.2020 Tiše a přitom naplno se v dubnu 2020 rozběhl zcela nový projekt provozovatelů tohoto portálu: Virtuální IoT veletrh, prozatím v bezplatném pilotním běhu. Nyní má – navzdory všeobecným starostem s ekonomickými důsledky vládních protiepidemických opatření – veletrh první účastníky a další zájemci se hlásí. Je tedy na čase dát o něm vědět široké odborné veřejnosti a pozvat všechny, kdo se internetem věcí zabývají, do naší dobré společnosti. 


Řetězec ASKO elektrifikuje svoji logistiku

26.5.2020 Pozitivní efekty elektromobility v podobě úspor emisí a hluku se projevují zejména při stání a rozjezdech vozidel nebo při jízdě nízkými rychlostmi. Nejpatrnější jsou tyto přínosy ve městech při náhradě těžkých vozidel se spalovacími motory elektrickými. Vedle autobusové dopravy je proto důležitou oblastí elektrifikace městská nákladní doprava. Za tímto účelem se největší norský zelinářský řetězec ASKO a jeho vlastník NorgesGruppen spojil v květnu 2020 s elektrotechnickou skupinou ABB, aby vybudovala potřebnou nabíjecí infrastrukturu.


CaetanoBus: další evropský výrobce palivočlánkových autobusů bude mít premiéru v Německu

25.5.2020 Na evropský trh již brzy vstoupí zcela nový dodavatel palivočlánkových autobusů, portugalská společnost CaetanoBus. Jak byla odborná veřejnost informována v květnu 2020, během tohoto roku začne v německém městě Niebüll na linkách dopravce Autokraft GmbH (dceřiné společnosti Německých drah – DB) provoz dvou palivočlánkových autobusů od tohoto výrobce. Oficiálně byl představen na veletrhu Busworld 2019.


„Chytré“ propojené osvětlení Signify získalo certifikaci kybernetické bezpečnosti

22.5.2020 Kybernetická bezpečnost je výzvou pro stále se rozvíjející informační technologie a automatizované systémy, zasahující prakticky do všech oblastí lidské činnosti. Ve velké míře se týká technologií využívajících internet věcí, mezi něž patří i „chytré“ osvětlení – vnitřní i vnější (viz foto). Prvním dodavatelem propojeného osvětlení, certifikovaným v oblasti kybernetické bezpečnosti podle normy IEC 62443-4-1, se stala v květnu 2020 společnost Signify, dříve Philips Lighting. 


10 miliónů megawatthodin ze stacionárních palivočlánkových zdrojů od FuelCell Energy

21.5.2020 Stacionární palivočlánkové jednotky řady SureSource od amerického výrobce FuelCell Energy, jehož projekty na našich stránkách průběžně sledujeme, zaznamenaly v květnu 2020 důležitý milník: Od začátku svého fungování na různých místech tří světových kontinentů (Amerika, Evropa a Asie) vyrobily v součtu 10 mil. MWh energie. 


Tepelné čerpadlo šetří netrakční spotřebu elektrobusů

20.5.2020 Netrakční spotřeba, tedy především spotřeba energie pro topení a klimatizaci, ale i další pomocná zařízení, představuje významný problém pro bateriová elektrická vozidla, elektrobusy nevyjímaje. Například v mrazivém zimním počasí totiž může být v přepočtu na ujetý kilometr vyšší než spotřeba elektřiny pro vlastní pohon. To pochopitelně významně ovlivňuje dojezd vozidla na jedno nabití baterií. Řešení tohoto problému může významně napomoci použití tepelného čerpadla na vozidle. O příkladu takového využití byla odborná veřejnost informována v květnu 2020. 


Hybridní lokomotivy šetří peníze i životní prostředí, města nevyjímaje

14.5.2020 S narůstajícím výkonem a životností trakčních baterií (tedy baterií pro elektrický pohon) se otevírají zajímavé možnosti pro fungování rozmanitých těžkých vozidel. Mimo dobře známé autobusy, parciální trolejbusy, vysokozdvižné vozíky a automatická vozidla vedená po vlastní dráze (AGV) se stále více objevují také hybridní lokomotivy. Následující článek souhrnně osvětlí, jak v lokomotivách může ekonomicky a provozně pomoci trakční baterie. Zaměří se přitom na domácí prostředí, které se snaží nezaostat za probíhajícím vývojem v zahraničí.


EPC přináší úspory školám a nemocnicím v Moravskoslezském kraji, součástí je vytápění i vnitřní osvětlení

13.5.2020 Snížení nákladů na spotřebu elektřiny, tepla, plynu a vody o 42 mil. Kč – to je přínos za rok 2019 všech energeticky úsporných projektů se zárukou (EPC), které v Moravskoslezském kraji poskytuje společnost ENESA, dceřiná společnost ČEZ ESCO. Většina projektů v regionu se týká nemocnic nebo středních škol provozovaných krajem a také školek i základních škol ve vlastnictví města Český Těšín. Odborná veřejnost byla o této úspěšné bilanci informována začátkem května 2020.


Palivočlánková elektrárna v Danbury zahájila komerční provoz

11.5.2020 Již dříve avizovaná 4MW palivočlánková elektrárna ve více než 80tisícovém městě Danbury v americkém státě Connecticut zahájila koncem dubna 2020 komerční provoz. Účinnost této elektrárny s palivovými články od společnosti FuelCell Energy je srovnatelná a plynovými turbínami, přitom neprodukuje prakticky žádné škodlivé emise.


Chytré řízení kancelářského osvětlení HubSense: předem připravené, za jeden den nainstalované

7.5.2020 Správné osvětlení v kancelářích má bezprostřední vliv na efektivnost provozu jejího provozovatele i na výkonnost zaměstnanců. Se systémem inteligentního řízení vnitřního osvětlení pod názvem HubSense, které se snadno nainstaluje v rámci rekonstrukce stávajícího osvětlení, odpověděla koncem dubna 2020 na tuto výzvu společnost Osram.


Inteligentní měnírna HESOP slouží také v Hamburku

29.4.2020 Hospodárné využívání elektrické energie je základem efektivního provozu všech elektrických vozidel. Přispívá k němu významnou měrou i inteligentní měnírna HESOP od francouzského výrobce Alstom, která slouží již několik let v mnoha dopravních systémech po celém světě. Poprvé v Německu byla v dubnu 2020 uvedena do provozu na metru v Hamburku.


Nabíjecí stanice ČEZ hlásí: Elektromobilita v ČR se setrvale rozvíjí

23.4.2020 Skupina ČEZ, jejíž divize /E/Mobilita je hlavním partnerem konference Smart city FOR ARCH, zaznamenala během 1. čtvrtletí 2020 významný nárůst v odběrech elektrické energie ve svých nabíjecích stanicích pro elektromobily. To svědčí o setrvalém rozvoji elektromobility v ČR, který nezpomalila ani současná omezení v rámci vládních protiepidemických opatření.


„Pod pokličkou“ vývojářů společnosti DEVINN: Čím se liší konstrukce elektromobilů od klasických automobilů?

22.4.2020 Česká společnost DEVINN, zaměřená na vývoj automobilů, se stala jedním z partnerů konference Smart city FOR ARCH, pořádané provozovateli tohoto portálu. Vývojář společnosti DEVINN dále jednoduše a věcně shrnuje základní specifika konstrukce elektromobilu, jeho vlastnosti a odlišnosti od klasických „spalovacích“ automobilů.


Rychlodobíjení alias Fast-charging

20.4.2020 V tomto článku rozluštíme, jaké technologie jsou vhodné pro rychlodobíjení, a poodkryjeme jejich ekonomický smysl. Vynecháme segment osobních automobilů, dálkových (linkových) autobusů a tahačů, u kterých je zaměření především na co nejdelší dojezd mezi dvěma nabíjecími stanicemi bez zastávky. Výborným příkladem pro rychlodobíjení je segment městských autobusů, který má pravidelné zastávky, otáčky na konečné a pauzy řidičů dané jízdním řádem, které je možné využít pro nabíjení. Proto je zde možnost využít rychlého dobíjení a jeho ekonomických výhod. Ale pojďme na to od začátku.


Elektromobilita a nákupní centra: síť dobíjecích stanic skupiny ČEZ v Kauflandu se rozšiřuje

16.4.2020 Skupina ČEZ, jejíž divize /E/Mobilita je hlavním partnerem konference Smart city FOR ARCH, v současnosti provozuje více než 190 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily, z toho přes 130 rychlodobíjecích. Čerpání energie v síti je možné jak pro stálé zákazníky, tak i pro jednorázové zájemce o dobíjení. V uplynulých měsících vyrostly její stanice také na parkovištích nákupního řetězce Kaufland doslova po celé republice – od Ostrova nad Ohří až po Karvinou. Na začátku dubna 2020 přibyly nabíjecí stanice, umožňující doplnit baterie elektromobilu i během kratšího nákupu, u Kauflandu v Rakovníku a pražských Horních Měcholupech.


Dancer bus: dva netradiční elektrobusy v Klaipedě, v hledáčku výrobce je i český trh

15.4.2020 Do ulic litevského přístavního města Klaipedy vyjely po Velikonocích 2020 na linku č. 8 tamního dopravce Klaipėdos autobusų parkas dva elektrobusy s netradičním zevnějškem i dalšími konstrukčními detaily. Vyvinula je litevská inovační skupina Vejo projektai, která je prezentuje pod značkou Dancer bus, tedy česky „autobus-tanečník“.


Výkony palivočlánkove kogenerace v Inčchonu (Jižní Korea) nade všechna očekávání

6.4.2020 Jihokorejské město Inčchon (anglicky Incheon) – téměř třímiliónová metropole, ležící nedaleko hlavního města Soulu, má od roku 2018 smlouvu s americkou společností FuelCell Energy na provoz 20MW palivočlánkového kogeneračního parku pro dálkové vytápění v tomto městě po dobu 20 let. Partnerem je energetická společnost Korea Southern Power Co. Ltd. (KOSPO). Ukazuje se, že od svého zprovoznění na konci června 2018 přesahuje reálný provoz této palivočlánkové jednotky předpokládané provozní parametry.


Aplikace Fairtiq umožňuje bezkontaktní placení jízdenek v několika německých městech, týdenní zastropování funguje jako časové jízdné

1.4.2020 Od března 2020 mohou cestující na území německého Dopravního svazu Mittelthüringen zahrnujícího města Erfurt, Výmar, Jena, Gera and Gotha používat pro placení jízdného bezkontaktní aplikaci Fairtiq od stejnojmenné švýcarské firmy. Je to pohodlné i hygienické.


Na linky MHD v Rize vyjely trolejbusy s palivočlánkovým prodlužovačem dojezdu

31.3.2020 V březnu 2020 zaznamenala elektrická městská doprava pozoruhodný milník: Na linky městské dopravy v 700tisícové Rize, hlavním městě Lotyšska, vyjelo na linku č. 4 tamního dopravce Rīgas satiksme již dříve avizovaných deset trolejbusů Solaris s palivočlánkovým prodlužovačem dojezdu.


Kolín nad Rýnem propojí 85 tisíc světelných míst systémem Interact City

27.3.2020 Více než miliónový Kolín nad Rýnem je jedním z německých smart cities. Čtenáři našich stránek ho znají zejména jako město provozující palivočlánkové autobusy. V příštích letech zde bude ve velkém rozsahu zaváděna další inovativní technologie: Všech 85 tisíc světelných míst ve veřejném osvětlení bude propojeno řídicím systémem Interact City od společnosti Signify (dříve Philips Lighting). Odborná veřejnost o tom byla informována v březnu 2020.


Amsterodamský městský dopravce integruje veškeré provozní plánování do jednoho software podporujícího také specifika elektrobusů

26.3.2020 Městský dopravce GVB v téměř 900tisícovém nizozemském Amsterodamu provozuje 203 autobusů, 200 tramvají, 90 vlaků metra a 18 osobních lodí, které dohromady přepraví v průměru 875 000 cestujících denně a ve špičkových dnech až milión cestujících. Jak byla odborná veřejnost informována v březnu 2020, tento dopravce se rozhodl převést veškeré své provozní plánování pod jednu střechu – softwarovou platformu HASTUS od kanadské společnosti GIRO.


Kolín nad Rýnem dostane 15 palivočlánkových autobusů Solaris ve sdružené veřejné zakázce s městem Wuppertal

24.3.2020 V rámci evropského projektu JIVE bude od roku 2021 jezdit v německém Kolíně nad Rýnem celkem 15 palivočlánkových autobusů od polského výrobce Solaris. Odborná veřejnost o tom byla informována v březnu 2020. Jde o součást sdružené zakázky na dodávku palivočlánových autobusů měst Kolín nad Rýnem a Wuppertal. 


Moderní veřejné osvětlení – chytrý pomocník v rozumných rukou

19.3.2020 Jako konzultanti občas řešíme, zda je užitečné pořizovat tzv. ekologické veřejné osvětlení a čím by se měla měřit prospěšnost takového osvětlení pro chytré město. Odpovědi ale nejsou jednoduché.


Meteostanice ve službách měst a obcí

17.3.2020 Zdravý životní styl je dnes považován za moderní, je však mnoho cest jak ho dosáhnout. Na světě je mnoho lidí, kteří zdravě jí, sportují, vybírají si, co je a co naopak není pro jejich organismus přínosné. Všechny tyto trendy nás více či méně ovlivňují, mnohdy ale nevnímáme, že i okolní prostředí může mít značný vliv na naše zdraví. Naše společnost System Nine se právě proto snaží hledat způsoby, jak zajistit zdravý moderní život co nejširšímu okruhu obyvatelstva. Příběhy popsané v tomto článku vycházejí z projektů realizovaných ve státech Evropské Unie, jako je například Španělsko, Francie a také Česká republika. Hlavním prvkem příběhů je meteostanice, která slouží jako zdroj dat pro získání informací a jejich následné využití.


Hybridní systémy monitorování ovzduší

16.3.2020 Kolik nových provozů a potenciálních zdrojů znečištění ovzduší je možné ještě povolit, aby nebyly překročeny imisní limity? Kolik aut ještě snese ovzduší center velkých měst, aby se v nich obyvatelé nedusili? Jak optimalizovat dopravní systém města a kde začít budovat novou průmyslovou zónu? Kde postavit dětské hřiště či sportoviště, aby děti nebo sportovci dýchali co možná nejčistší vzduch? Jak objektivně informovat obyvatele města o stavu ovzduší? Aby se dalo se vší zodpovědností odpovědět na tyto otázky, je nutné průběžně znát stav ovzduší v dané lokalitě. To vše vede k jedinému možnému řešení, a tím je permanentní monitorování stavu znečištění ovzduší.


Prostředí v kancelářích má bezprostřední vliv na výkonnost zaměstnanců – moderní technologie je mohou sledovat a řešit

13.3.2020 Kancelářská práce se týká mnoha oblastí – administrativy a obchodu v soukromých firmách stejně jako poskytování veřejných služeb na úřadech a jiných institucích. Vždy přitom platí, že prostředí ovlivňuje výkonnost zaměstnanců, a s ní i spokojenost zákazníka – a zákazníkem ve veřejných službách je každý občan.


Bezdrátová zónová regulace vytápění v 1. základní škole Hořovice

12.3.2020 1. základní škola v Hořovicích je, alespoň pokud jde o energetické hospodářství, poměrně typickou českou školou. Její budova je stará řádově desítky let – patří tedy mezi ty novější a v rámci možností upravené zvenčí i zevnitř, ale ne již zcela moderní. Škola sestává z několika pavilónů vytápěných z lokální kotelny. Jednotlivé rozlehlé budovy byly osazeny množstvím klasických teplovodních radiátorů s ruční regulací. Jak je tomu u škol obvyklé, jednotlivé třídy a kabinety mívají odlišný časový rozvrh. V neposlední řadě je škola plná zvídavých žáků, které by snadno ovladatelné prvky energetického hospodářství ve třídách mohly svádět k neodborným zásahům. Jako nejvhodnější řešení pro zlepšení vytápění se proto ukázala bezdrátová zónová regulace.


Chytrá města se rozvíjejí a my je podporujeme: druhé vydání brožury „Příběhy chytrých pomocníků“, naše odborné služby a několik velkých poděkování

10.3.2020 Takřka v předvečer naší plánované konference „Smart city v praxi V“, zabránila vládní preventivní protiepidemická opatření jejímu uskutečnění. Pochopitelně je to komplikace, která nás z mnoha důvodů mrzí. Nicméně chytrá města v České republice se i nadále rozvíjejí a my jsme připraveni jejich rozvoj ze všech sil podporovat jako konzultanti, publicisté a organizátoři odborných akcí. K tomu tu máme několik dobrých zpráv: Podle plánu vychází brožura „Příběhy chytrých pomocníků“, druhé vydání. V pdf formátu je tato brožura ke stažení zde. Články z této brožury jsme již také začali publikovat v plynulém textu na našich portálech a následovat budou další. V tištěné podobě budeme tuto brožuru rozdávat na všech našich obchodních jednáních a vzdělávacích akcích k tématům smart city a elektromobility.  



1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30


Naše tipy
















Copyright © 2012 – 2020 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services



Elektroinstalační technika Výroba a přenos Průmyslová automatizace Automatizace dopravy Kabelová technika Elektronika Inteligentní budovy Osvětlení Měřicí technika Smart Metering Elektromobilita Obnovitelné zdroje Zajímavé projekty Vzdělávání Knihy našich autorů Rozhovory, komentáře

Proelektrotechniky.cz - elektrotechnika pro odborníky O nás Náš; tým - Odborní spolupracovníci Partneři Kontakty Info servis