Elektrický ohřívač vody může významně šetřit energii v
bateriích elektrobusu11.12.2024 Topení v zimě je významným zdrojem tzv. netrakční spotřeby, tedy
spotřeby mimo vlastní pohon vozidla. Jako jedno z řešení, jak tuto
spotřebu snížit na nezbytné minimum, a nezkracovat tak dojezd vozidla
ani v zimě, představila na konci listopadu 2024 německá firma
Eberspächer svůj vysokonapěťový elektrický ohřívač vody. 
Tento ohřívač (viz foto) je primárně určený pro elektrické autobusy, od
bateriových přes palivočlánkové až po parciální trolejbusy. Slouží k
vytápění prostoru pro cestující, kabiny řidiče, ale i k předehřívání
baterií, čímž se urychlí nabíjecí proces. (K problematice netrakční
spotřeby a vytápění viz v naší veřejně přístupné publikaci
Elektromobilita v praxi ZDE.)
Ohřívač pracuje na vstupu s napětím v rozmezí 500–820 V DC. Jeho výkon
činí 10 kW. Tyto ohřívače lze propojit do sestavy po třech o celkovém
výkonu 30 kW.
Fungování tohoto zařízení lze průběžně sledovat díky připojení na
vozidlovou sběrnici CAN. K dalším významným přednostem patří robustní
konstrukce, která odpovídá nárokům provozu v autobusech.
redakce
Proelektrotechniky.cz
Foto © Eberspächer
Další
informace zde
Přečtěte si také:
11.11.2024 Elektromobilita
je tu s námi více než sto třicet let a kdekoli si našla své trvalé
místo pod sluncem, bylo to vždy proto, že byla lepší než konkurence. Je
proto s ní třeba začínat od využívání výhod, ne od překonávání nevýhod.
To bylo motto prvního ročníku konference Moderní technologie v
elektrické dopravě, pořádané provozovateli tohoto portálu jako
doprovodný program veletrhu e-Salon v Praze-Letňanech, 8. 11. 2024. 
18.10.2024
V mediálním a politickém prostoru je dnes
elektromobilita často podávána jako strašidlo obcházející Evropou,
anebo jako dobro nařízené občanům z moci úřední. Obojí je samozřejmě
mimo terč. Elektromobilita je tu s námi více než sto třicet let a
kdekoli si našla své trvalé místo pod sluncem, bylo to vždy proto, že
byla lepší, než konkurence. Je proto s ní třeba začínat od využívání
výhod, ne od překonávání nevýhod. To je základní filosofie populárně
naučné publikace
Elektromobilita v
praxi, v níž jsme autoři a také vydavatelé – je to
vlajková loď naší Edice smart city.
Jak se tedy zorientovat na poli elektromobility? Na tuto
otázku Vám dá odpověď právě tato publikace. Na necelých osmdesáti
stránkách, obsahujících stručná vysvětlení doplněná příklady z praxe,
se čtenář doví například:
Více informací a článek s odkazem
na stažení publikace v elektronické verzi zde 
21.3.2024 Ve
dnech 19. a 20. 3. proběhly, opět jako doprovodný program veletrhu
AMPER, v areálu brněnského výstaviště dvě odborné konference pořádané
provozovateli tohoto portálu: 9. ročník
konference Smart city v praxi a 4. ročník konference Efektivní
elektromobilita v organizacích.
Konference byly zaměřeny na moderní technologie v mobilitě, energetice
a dalších oblastech, včetně problematiky strategického řízení a
financování. Konferencí se dohromady zúčastnilo na 130 odborníků z řad
veřejných služeb, municipalit, dopravců, škol a dalších relevantních
organizací. 
3.10.2023 Praktické
realizaci konceptu smart city napomůže publikace MMR ČR s názvem „Aby
chytré město nebylo hloupé“, která právě vychází v jeho edici ObcePro.
Publikaci zpracoval autorský tým provozovatelů a spolupracovníků tohoto
portálu pod vedením Jakuba Slavíka, zkušeného konzultanta a autora
čtivě podaných odborných manažerských publikací. Publikace je přehledně
členěna do tematických okruhů, jako např. strategie smart city,
inteligentní městská mobilita, inteligentní energetika a služby,
informační a komunikační technologie nebo spolupráce veřejného a
soukromého sektoru. 
Marketing
je řídící proces pro identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků
zákazníků za účelem dosažení zisku. Takto vymezený marketing
představuje řešení několika základních otázek, jakými jsou identifikace
potřeb zákazníků, vymezení cílových segmentů trhu a vytváření
konkurenční výhody pro každý z nich. Tak rozumí marketingu i naše
konzultační firma a její tým. Její služby orientované na marketingové
řízení v soukromém i veřejném sektoru mohou jejich zákazníkům významně
přispět k efektivnímu oslovování trhu. Další podrobnosti k nabízeným
službám jsou k dispozici zde 
1.7.2022 Jste
výrobce inovativních technologií nebo dodavatelé
služeb s bohatými zkušenostmi z trhu soukromého podnikání, které nyní
hodláte dále zúročit na trhu veřejných služeb? Pak mám pro Vás dvě
zprávy. Ta špatná je, že ve veřejných službách je, oproti trhu
soukromého podnikání, všechno úplně jinak a mnohem složitější. Ta dobrá
je, že vás umíme naučit, jak tomuto trhu porozumět tak, abyste i na něm
uspěli. 
Trh
v podnikatelské sféře je přes všechna úskalí ve svém úhrnu jasný a
srozumitelný: Prodávající a kupující chtějí za přiměřenou cenu
maximalizovat užitek pro sebe nebo pro své vlastníky. Trh veřejných
služeb je naproti tomu mnohem složitější. Není tu jeden zákazník, ale
zákazníků více. Pro obchodní, marketingové a produktové manažery
průmyslových firem působících na trhu inovativních technologií, kteří
chtejí expandovat na trhy veřejných služeb, nabízíme školení.
Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován.
Pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete zde.

1.7.2022 Jste
výrobce inovativních technologií nebo dodavatelé
služeb s bohatými zkušenostmi z trhu soukromého podnikání, které nyní
hodláte dále zúročit na trhu veřejných služeb? Pak mám pro Vás dvě
zprávy. Ta špatná je, že ve veřejných službách je, oproti trhu
soukromého podnikání, všechno úplně jinak a mnohem složitější. Ta dobrá
je, že vás umíme naučit, jak tomuto trhu porozumět tak, abyste i na něm
uspěli. 

|