Školení pro manažery průmyslových firem
Úspěšně z průmyslu do měst a obcí
KOMU JE ŠKOLENÍ URČENO:
• Obchodní, marketingoví a
produktoví manažeři průmyslových firem působících na trhu inovativních
technologií
• Ostatní zájemci o
problematiku inovativních technologií pro veřejné služby PROGRAM ŠKOLENÍ:
1. Výkladový blok
a) Marketingové řízení
a jeho nástroje
• Marketingové řízení jako
řídicí proces – nejen pouze propagace
• Marketingový mix:
produkt, místo, cena, propagace – vymezení a klíčové aspekty pro úspěch
na trhu
• Tři rozměry produktu
(zboží nebo služby): užitek, hmotný rozměr, psychologický rozměr
• Základní typy
produktových strategií: cena/užitek
• Základní typy tržních
strategií: pronikání, konsolidace, vývoj produktu, rozvoj trhu,
diverzifikace
• Základní typy obchodních
strategií: BCG matice
• Shrnutí tématu, diskuse
b)
Specifika trhu veřejných služeb a jeho odlišnosti od trhu soukromého
podnikání:
• Veřejnost jako zákazník
o
Veřejné služby a hierarchie lidských potřeb
o
Specifika produktu ve veřejných službách
• Vztah
prodávající/kupující ve veřejných službách – členitý trh
• Specifika ceny a financí
ve veřejných službách
o
Platba v penězích a cena příležitosti
o
Fixní a variabilní náklady ve veřejných službách
o
Výdajová struktura městských rozpočtů
o
Pravidla rozpočtové odpovědnosti obcí
• Specifika propagace ve
veřejných službách
o
Obsah a smysl propagace ve veřejných službách
o
Nejčastější problémy při propagaci a komunikaci ve veřejných
službách
• Organizační kultura ve
veřejných službách
o
Pojem organizační kultury
o
Základní typy organizačních kultur
o
Kultura rolí ve veřejných službách a co od ní (ne)očekávat
• Shrnutí tématu, diskuse
c) Dodavatelské
projekty pro veřejné služby
• Rozdíl mezi projektem a
podnikem – dočasná nebo trvalá povaha
• Rozdíl mezi
výzkumnými/vývojovými a investičními projekty – cíle a financování
• Investiční projekt:
o
Obsah a fáze investičního projektu
o
Zdroje financování ve veřejných službách
o Hodnocení finanční a socioekonomické
efektivnosti
ve veřejném sektoru, cost-benefit analýza jako rozhodovací nástroj
o
Investiční projekt jako veřejná zakázka
• Veřejně soukromá
partnerství – PPP:
o
Podstata a druhy PPP
o
Platební mechanismus PPP
o
Podmínky úspěšnosti PPP
• Shrnutí tématu, diskuse
2. Konzultační blok
a) Individuální
konzultace účastníků ke konkrétní problematice jejich firem produktů a
jejich expanze na trh veřejných služeb
b) Networking
účastníků kursu souběžně s individuálními konzultacemi
O LEKTORECH:
Školení povede Ing. Jakub Slavík, MBA, hlavní konzultant a majitel pořádající
konzultační firmy, s britskou manažerskou a marketingovou kvalifikací a
s téměř třicetiletou praxí v oboru vzdělávání manažerů, převážně z
technického prostředí. Jeho hlavní specializací je strategické řízení
ve veřejných službách a v jejich dodavatelském průmyslu.
Na
přípravě školení a výuce bude dále spolupracovat Ing. Pavla Slavíková,
s elektrotechnickou kvalifikací a mnohaletou praxí v oboru inovativních
technologií a jejich obchodu, marketingu a publicity. Školení proběhne v prostorách Vaší fimy. Můžete si je objednat pro své zaměstnance na níže uvedeném kontaktu:
KONTAKT:
Konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting
Services
K Podjezdu 596/18, 251 01 Říčany u Prahy
info@proelektrotechniky.cz
Kontakty také ZDE
Přečtěte si také:
18.5.2022 Dne
17. května 2022 proběhla v areálu brněnského výstaviště jako doprovodný
program veletrhu AMPER 2022 odborná konference k tématu
elektromobility, pořádaná provozovateli tohoto portálu, konzultační
firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Tematicky
navazovala na šířeji pojatou nedávnou konferenci Smart city v praxi
VII a stejně jako ona se konala v hybridním formátu, tj.
prezenčně a zároveň v přenosu online. 
12.5.2022 Elektrifikace
městských autobusových parků pomocí bateriových, superkapacitorových
nebo palivočlánkových (vodíkových) zdrojů energie se stává stále
aktuálnějším tématem, a to z řady důvodů. Jako důležitý příspěvek ke
zmírnění klimatických dopadů je zakotvena v evropské a domácí
legislativě. Významné jsou i ekologické a zdravotní přínosy
elektrických autobusů. V neposlední řadě znamená elektrifikace
používání zdroje energie, který není jednoznačně podmíněn dovozem
fosilních paliv ze zahraničí. 
24.3.2022 V
březnu 2022, u příležitosti konference Smart
city v praxi VII, vyšlo
již čtvrté vydání brožury „Příběhy chytrých pomocníků“. A že se po
pandemickém bezčasí věci opět dávají do pohybu, je tato brožura z velké
části zaměřena na chytrou mobilitu, ať už po ulicích nebo po vodě, při
přepravě cestujících nebo nákladu. Pozornosti ovšem neunikly ani
moderně koncipované energetické služby a další chytrá řešení. A abychom
nezapomněli, významnou roli vždy hrají lidé, kteří nezřídka pocházejí z
různých prostředí a musí se mezi sebou domluvit.
Celá
brožura – čtvrté vydání, je k dispozici ke stažení ve formátu pdf zde 
22.3.2022 Dne
22. března 2022 proběhl v pražském hotelu Olympik další, již sedmý,
ročník již tradiční konference pořádané provozovateli tohoto portálu,
konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Již
tradičně se konala v hybridním formátu, tj. prezenčně a zároveň v
přenosu online. Konference se konala pod záštitou místopředsedy vlády
pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj a primátorky statutárního
města Brna. 
Řada českých měst a
obcí má v současné době zájem o postavení „smart
city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní
kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve
světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého
„digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V
této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík,
MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším
institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké
interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich
konkrétních podmínkách. 

Chytrým městem, obcí, či regionem, označovaným souhrnně pojmem „smart
city“, rozumíme koncept strategického řízení, při němž jsou využívány
moderní technologie z oblasti energetiky a služeb, mobility a
informatiky pro ovlivňování kvality života ve městě, a následně k
dosahování hospodářských a sociálních cílů. Nejde tedy o pouhé
„digitální město“ nebo o nepromyšlené pořizování nákladných moderních
technologií pro potřebu měst a regionů, jak je tento pojem někdy mylně
interpretován. Zhruba stopadesátistránková barevná publikace Smart city
v praxi s
bohatým obrazovým doprovodem je přednostně určena jako praktická
příručka těm, pro něž koncept smart city představuje každodenní práci
řídících pracovníků a specialistů při vytváření strategie chytrého
města a při jejím naplňování pomocí projektů moderních technologií. Více o knize
zde 
Knihu je
možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde 
Ing.
Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti
inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a
vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). 
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Ve
čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu
našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a
výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby
(školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná
správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají.
Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb
lhostejná a kteří se v tomto směru angažují.
Zkušený autor
čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového
řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na
jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je
aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li
tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové
řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční
služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to
komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce)
často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být
protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat
jim hodnotu za peníze.
Více informací s možností zakoupení po
internetu zde
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Publikace
srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a
další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení
podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům
finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční
manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku,
rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu,
případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu
činností.
Více informací zde

Jakub
Slavík
Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z
praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní
manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci
druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských
disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí,
řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a
strategického řízení.
Více informací zde
Zde
naleznete v přehledném seznamu popisy principů moderních technologií,
od baterií, LED, palivového či fotovoltaického článku přes
elektromobily, CBTC či kogeneraci až po větrnou, vodní a
jadernou
elektrárnu, ostrovní systémy či smart grid. 
Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován.
Pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete zde.


|