Školení pro manažery průmyslových firem
Úspěšně z průmyslu do měst a obcí
KOMU JE ŠKOLENÍ URČENO:
• Obchodní, marketingoví a
produktoví manažeři průmyslových firem působících na trhu inovativních
technologií
• Ostatní zájemci o
problematiku inovativních technologií pro veřejné služby PROGRAM ŠKOLENÍ:
1. Výkladový blok
a) Marketingové řízení
a jeho nástroje
• Marketingové řízení jako
řídicí proces – nejen pouze propagace
• Marketingový mix:
produkt, místo, cena, propagace – vymezení a klíčové aspekty pro úspěch
na trhu
• Tři rozměry produktu
(zboží nebo služby): užitek, hmotný rozměr, psychologický rozměr
• Základní typy
produktových strategií: cena/užitek
• Základní typy tržních
strategií: pronikání, konsolidace, vývoj produktu, rozvoj trhu,
diverzifikace
• Základní typy obchodních
strategií: BCG matice
• Shrnutí tématu, diskuse
b)
Specifika trhu veřejných služeb a jeho odlišnosti od trhu soukromého
podnikání:
• Veřejnost jako zákazník
o
Veřejné služby a hierarchie lidských potřeb
o
Specifika produktu ve veřejných službách
• Vztah
prodávající/kupující ve veřejných službách – členitý trh
• Specifika ceny a financí
ve veřejných službách
o
Platba v penězích a cena příležitosti
o
Fixní a variabilní náklady ve veřejných službách
o
Výdajová struktura městských rozpočtů
o
Pravidla rozpočtové odpovědnosti obcí
• Specifika propagace ve
veřejných službách
o
Obsah a smysl propagace ve veřejných službách
o
Nejčastější problémy při propagaci a komunikaci ve veřejných
službách
• Organizační kultura ve
veřejných službách
o
Pojem organizační kultury
o
Základní typy organizačních kultur
o
Kultura rolí ve veřejných službách a co od ní (ne)očekávat
• Shrnutí tématu, diskuse
c) Dodavatelské
projekty pro veřejné služby
• Rozdíl mezi projektem a
podnikem – dočasná nebo trvalá povaha
• Rozdíl mezi
výzkumnými/vývojovými a investičními projekty – cíle a financování
• Investiční projekt:
o
Obsah a fáze investičního projektu
o
Zdroje financování ve veřejných službách
o Hodnocení finanční a socioekonomické
efektivnosti
ve veřejném sektoru, cost-benefit analýza jako rozhodovací nástroj
o
Investiční projekt jako veřejná zakázka
• Veřejně soukromá
partnerství – PPP:
o
Podstata a druhy PPP
o
Platební mechanismus PPP
o
Podmínky úspěšnosti PPP
• Shrnutí tématu, diskuse
2. Konzultační blok
a) Individuální
konzultace účastníků ke konkrétní problematice jejich firem produktů a
jejich expanze na trh veřejných služeb
b) Networking
účastníků kursu souběžně s individuálními konzultacemi
O LEKTORECH:
Školení povede Ing. Jakub Slavík, MBA, hlavní konzultant a majitel pořádající
konzultační firmy, s britskou manažerskou a marketingovou kvalifikací a
s téměř třicetiletou praxí v oboru vzdělávání manažerů, převážně z
technického prostředí. Jeho hlavní specializací je strategické řízení
ve veřejných službách a v jejich dodavatelském průmyslu.
Na
přípravě školení a výuce bude dále spolupracovat Ing. Pavla Slavíková,
s elektrotechnickou kvalifikací a mnohaletou praxí v oboru inovativních
technologií a jejich obchodu, marketingu a publicity. Školení proběhne v prostorách Vaší fimy. Můžete si je objednat pro své zaměstnance na níže uvedeném kontaktu:
KONTAKT:
Konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting
Services
K Podjezdu 596/18, 251 01 Říčany u Prahy
info@proelektrotechniky.cz
Kontakty také ZDE
Přečtěte si také:
Naše
konzultační firma, která je zaměřena na odbornou podporu chytrých
technologií v dopravě a energetice a inteligentních měst, organizuje
již jedenáctým rokem konference o chytré elektromobilitě a chytrých
řešeních pro města. Konference jsou určeny odborné veřejnosti z řad
průmyslu a ostatních relevantních organizací, zástupcům dopravních
podniků i soukromých dopravců, zástupcům municipalit či dalším zájemcům
o tuto problematiku či školám. Pokud se budete chtít stát partnerem
konference, neváhejte nás kontaktovat.
Bližší
informace, pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí
včetně prezentací naleznete zde.

7.3.2025 V
mediálním a politickém prostoru je dnes elektromobilita často podávána
jako strašidlo obcházející Evropou, anebo jako dobro nařízené občanům z
moci úřední. Obojí je samozřejmě mimo terč. Elektromobilita je tu s
námi více než sto třicet let a kdekoli si našla své trvalé místo pod
sluncem, bylo to vždy proto, že byla lepší, než konkurence. Je proto s
ní třeba začínat od využívání výhod, ne od překonávání nevýhod. 
23.12.2024 Před
Vánoci 2024 se naše Edice smart city, kterou v říjnu 2024 otevřela naše
publikace Elektromobilita v praxi, dále
rozrostla. Tentokrát je to knížka věnovaná smart city Brno, která
vychází (zatím pouze elektronicky) pod názvem Brno – přátelské město
plné inovací. Tuto publikaci zpracoval na objednávku Magistrátu města
Brna náš osvědčený autorský tým ve složení: Jakub Slavík, Pavla
Slavíková, Kateřina Totová. Jak název napovídá, podívali jsme se na
Brno z pohledu inovativních řešení a inovativních přístupů, díky nimž
je Brno městem příjemným k životu a prosperujícím. Čtenář se zde
například doví, jak podpora moderních digitálních technologií pomohla
Brnu zvládnout nesnáze hospodářské transformace v 90. letech. Brno je
dnes městem elektronové mikroskopie a vesmírných technologií i městem
chytré dopravy a energetiky.

Řada českých měst a
obcí má v současné době zájem o postavení „smart
city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní
kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve
světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého
„digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V
této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík,
MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším
institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké
interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich
konkrétních podmínkách. 

Chytrým městem, obcí, či regionem, označovaným souhrnně pojmem „smart
city“, rozumíme koncept strategického řízení, při němž jsou využívány
moderní technologie z oblasti energetiky a služeb, mobility a
informatiky pro ovlivňování kvality života ve městě, a následně k
dosahování hospodářských a sociálních cílů. Nejde tedy o pouhé
„digitální město“ nebo o nepromyšlené pořizování nákladných moderních
technologií pro potřebu měst a regionů, jak je tento pojem někdy mylně
interpretován. Zhruba stopadesátistránková barevná publikace Smart city
v praxi s
bohatým obrazovým doprovodem je přednostně určena jako praktická
příručka těm, pro něž koncept smart city představuje každodenní práci
řídících pracovníků a specialistů při vytváření strategie chytrého
města a při jejím naplňování pomocí projektů moderních technologií. Více o knize
zde 
Knihu je
možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde 
Ing.
Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti
inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a
vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). 
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Ve
čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu
našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a
výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby
(školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná
správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají.
Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb
lhostejná a kteří se v tomto směru angažují.
Zkušený autor
čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového
řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na
jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je
aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li
tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové
řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční
služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to
komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce)
často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být
protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat
jim hodnotu za peníze.
Více informací s možností zakoupení po
internetu zde
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Publikace
srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a
další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení
podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům
finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční
manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku,
rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu,
případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu
činností.
Více informací zde

Jakub
Slavík
Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z
praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní
manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci
druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských
disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí,
řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a
strategického řízení.
Více informací zde
Zde
naleznete v přehledném seznamu popisy principů moderních technologií,
od baterií, LED, palivového či fotovoltaického článku přes
elektromobily, CBTC či kogeneraci až po větrnou, vodní a
jadernou
elektrárnu, ostrovní systémy či smart grid. 
Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován.
Pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete zde.


|