|
Kontakty
Consulting Services
Redakce, obchod, projekty:
Ing. Pavla Slavíková
projektová manažerka
šéfredaktorka Proelektrotechniky.cz a www.smartcityvpraxi.cz
tel. +420 323 631 119
e-mail: info@proelektrotechniky.cz
Provozovatel Proelektrotechniky.cz a www.smartcityvpraxi.cz
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services
principal consultant
K podjezdu 596/18
251 01 Říčany u Prahy
IČ: 41993594
DIČ: CZ6304051171
Copyright
©
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Všechna práva vyhrazena.
Obsah informačního portálu Proelektrotechniky.cz včetně fotografií,
obrázků, grafů, schémat, koláží je chráněn autorským
právem a dalšími zákony o ochraně duševního vlastnictví a je zakázáno
jej ke komerčním účelům kopírovat, šířit nebo měnit bez předchozího
písemného souhlasu provozovatele portálu. Některé části obsahu navíc
podléhají autorským právům třetích osob.
Přečtěte
si také:
V mediálním a politickém prostoru je dnes
elektromobilita často podávána jako strašidlo obcházející Evropou,
anebo jako dobro nařízené občanům z moci úřední. Obojí je samozřejmě
mimo terč. Elektromobilita je tu s námi více než sto třicet let a
kdekoli si našla své trvalé místo pod sluncem, bylo to vždy proto, že
byla lepší, než konkurence. Je proto s ní třeba začínat od využívání
výhod, ne od překonávání nevýhod. To je základní filosofie populárně
naučné publikace
Elektromobilita v
praxi, v níž jsme autoři a také vydavatelé – je to
vlajková loď naší Edice smart city.
Jak se tedy zorientovat na poli elektromobility? Na tuto
otázku Vám dá odpověď právě tato publikace. Na necelých osmdesáti
stránkách, obsahujících stručná vysvětlení doplněná příklady z praxe,
se čtenář doví například:
Více informací a článek s odkazem
na stažení publikace v elektronické verzi zde 
Před
Vánoci 2024 se naše Edice smart city, kterou v říjnu 2024 otevřela naše
publikace Elektromobilita v praxi, dále
rozrostla. Tentokrát je to knížka věnovaná smart city Brno, která
vychází (zatím pouze elektronicky) pod názvem Brno – přátelské město
plné inovací. Tuto publikaci zpracoval na objednávku Magistrátu města
Brna náš osvědčený autorský tým ve složení: Jakub Slavík, Pavla
Slavíková, Kateřina Totová. Jak název napovídá, podívali jsme se na
Brno z pohledu inovativních řešení a inovativních přístupů, díky nimž
je Brno městem příjemným k životu a prosperujícím. Čtenář se zde
například doví, jak podpora moderních digitálních technologií pomohla
Brnu zvládnout nesnáze hospodářské transformace v 90. letech. Brno je
dnes městem elektronové mikroskopie a vesmírných technologií i městem
chytré dopravy a energetiky.

Naše
konzultační firma, která je zaměřena na odbornou podporu chytrých
technologií v dopravě a energetice a inteligentních měst, organizuje
již jedenáctým rokem konference o chytré elektromobilitě a chytrých
řešeních pro města. Konference jsou určeny odborné veřejnosti z řad
průmyslu a ostatních relevantních organizací, zástupcům dopravních
podniků i soukromých dopravců, zástupcům municipalit či dalším zájemcům
o tuto problematiku či školám. Pokud se budete chtít stát partnerem
konference, neváhejte nás kontaktovat.
Bližší
informace, pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí
včetně prezentací naleznete zde.

3.10.2023 Praktické
realizaci konceptu smart city napomůže publikace MMR ČR s názvem „Aby
chytré město nebylo hloupé“, která právě vychází v jeho edici ObcePro.
Publikaci zpracoval autorský tým provozovatelů a spolupracovníků tohoto
portálu pod vedením Jakuba Slavíka, zkušeného konzultanta a autora
čtivě podaných odborných manažerských publikací. Publikace je přehledně
členěna do tematických okruhů, jako např. strategie smart city,
inteligentní městská mobilita, inteligentní energetika a služby,
informační a komunikační technologie nebo spolupráce veřejného a
soukromého sektoru. 
Marketing
je řídící proces pro identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků
zákazníků za účelem dosažení zisku. Takto vymezený marketing
představuje řešení několika základních otázek, jakými jsou identifikace
potřeb zákazníků, vymezení cílových segmentů trhu a vytváření
konkurenční výhody pro každý z nich. Tak rozumí marketingu i naše
konzultační firma a její tým. Její služby orientované na marketingové
řízení v soukromém i veřejném sektoru mohou jejich zákazníkům významně
přispět k efektivnímu oslovování trhu. Další podrobnosti k nabízeným
službám jsou k dispozici zde 
1.7.2022 Jste
výrobce inovativních technologií nebo dodavatelé
služeb s bohatými zkušenostmi z trhu soukromého podnikání, které nyní
hodláte dále zúročit na trhu veřejných služeb? Pak mám pro Vás dvě
zprávy. Ta špatná je, že ve veřejných službách je, oproti trhu
soukromého podnikání, všechno úplně jinak a mnohem složitější. Ta dobrá
je, že vás umíme naučit, jak tomuto trhu porozumět tak, abyste i na něm
uspěli. 
Trh
v podnikatelské sféře je přes všechna úskalí ve svém úhrnu jasný a
srozumitelný: Prodávající a kupující chtějí za přiměřenou cenu
maximalizovat užitek pro sebe nebo pro své vlastníky. Trh veřejných
služeb je naproti tomu mnohem složitější. Není tu jeden zákazník, ale
zákazníků více. Pro obchodní, marketingové a produktové manažery
průmyslových firem působících na trhu inovativních technologií, kteří
chtejí expandovat na trhy veřejných služeb, nabízíme školení.
Řada českých měst a obcí má v současné době zájem o postavení „smart
city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní
kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve
světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého
„digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V
této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík,
MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším
institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké
interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich
konkrétních podmínkách. 

Chytrým městem, obcí, či regionem, označovaným souhrnně pojmem „smart
city“, rozumíme koncept strategického řízení, při němž jsou využívány
moderní technologie z oblasti energetiky a služeb, mobility a
informatiky pro ovlivňování kvality života ve městě, a následně k
dosahování hospodářských a sociálních cílů. Nejde tedy o pouhé
„digitální město“ nebo o nepromyšlené pořizování nákladných moderních
technologií pro potřebu měst a regionů, jak je tento pojem někdy mylně
interpretován. Zhruba stopadesátistránková barevná publikace Smart city
v praxi s
bohatým obrazovým doprovodem je přednostně určena jako praktická
příručka těm, pro něž koncept smart city představuje každodenní práci
řídících pracovníků a specialistů při vytváření strategie chytrého
města a při jejím naplňování pomocí projektů moderních technologií. Více o knize
zde 
Knihu je
možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde 
Koncept inteligentního města – smart city – se snaží maximálně využít
moderních technologií, především informačních, pro ovlivňování kvality
života ve městě. Přitom dochází k synergiím mezi různými aktivitami a
veřejnými službami, díky nimž město funguje – především doprava,
logistika, bezpečnost, energetika, správa budov, atd. Ačkoliv existují
rozmanité oficiální metodiky a doporučení pro vytváření smart city na
úrovni EU a (nyní v přípravě) i ČR, „smart city“ není ničí ochranná
známka ani normativně vymezený pojem. V praxi proto existují po celém
světě rozmanité způsoby a konkrétní projekty, jakými je tento koncept
realizován v praxi. Tuto rozmanitost ukazují i články v naší rubrice
„Projekty smart city“, které mohou sloužit pro informaci i pro
inspiraci všem, kdo se na konceptu inteligentních měst v ČR podílejí
nebo hodlají podílet. 
Ing.
Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti
inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a
vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). 
17.2.2015
Na redakci našeho portálu se obrátili kolegové s
prosbou, abychom koncept smart city vysvětlili mladým čtenářům ve věku
-nácti nebo čerstvých -ceti. Takové prosbě nejde odolat, zvlášť když ve
zmíněném věku je právě teď generace našich dětí. Vymyslel jsem si tedy
návštěvu ve fiktivním smart city a duchem jsem se přitom vrátil o
nějakých třicet let zpátky. Redakční počítač byl najednou pryč a já
posedával v moderním vlaku, s cizími nápisy za okny… 
27.1.2015
Na našich stránkách Proelektrotechniky.cz
někdy
píšeme o projektech „inteligentních měst“ neboli „smart city“ ve světě,
například v souvislosti se španělskou Barcelonou,
japonskou
Jokohamou i
„chytrým
městečkem“ Fujisawa na
předměstí
Tokia. Z porovnání informací z těchto projektů je zřejmé, že
koncept smart city se aplikuje po celém světě, ovšem je vykládán velmi
rozmanitě. 
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Ve
čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu
našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a
výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby
(školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná
správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají.
Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb
lhostejná a kteří se v tomto směru angažují.
Zkušený autor
čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového
řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na
jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je
aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li
tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové
řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční
služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to
komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce)
často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být
protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat
jim hodnotu za peníze.
Více informací s možností zakoupení po
internetu zde
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Publikace
srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a
další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení
podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům
finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční
manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku,
rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu,
případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu
činností.
Více informací zde

Jakub
Slavík
Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z
praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní
manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci
druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských
disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí,
řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a
strategického řízení.
Více informací zde

|












|