![]() |
|
![]() |
Přečtěte si: Pozvánka na jubilejní 10. ročník konference Smart city v praxi na veletrhu URBIS |
![]() ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
RITTAL servisní služby v oblasti chlazení30.4.2025 Společnost Rittal, s.r.o., specializující se na prodej rozváděčů, chladicích jednotek a dalších produktů pro výrobce řídicích rozváděčů, nabízí rozsáhlé servisní služby jako nedílnou součást svého portfolia. Od roku 2002, kdy byla česká pobočka ve Zdibech založena, poskytuje Rittal záruční i pozáruční servis. Původně byly servisní úkony svěřeny externím partnerům, kteří se starali o opravy chladicích jednotek. S postupem času však společnost rozhodla o vytvoření vlastního servisního týmu. Tento tým nyní čítá pět vlastních odborně vyškolených servisní techniků a tři certifikované servisní partnery. Všichni disponují plně vybavenými servisními vozy, jejichž součástí je také balík základních náhradních dílů, což výrazně zvyšuje efektivitu jejich první návštěvy u zákazníka. Servisní oddělení společnosti Rittal poskytuje komplexní servisní služby s širokou škálou činností a samozřejmě celorepublikovou dostupností. Nezaměřuje se však pouze na chlazení, ke každému produktu z portfolia Rittal vám může nabídnout autorizovaný servis. Servisní tým RittalHorko je nepřítelem elektroniky Bezporuchový provoz výrobní linky je závislý na kondici elektronických komponentů v rozváděči. Zvýšením teploty o cca 10 K (Kelvin) se snižuje životnost těchto komponentů o polovinu a zdvojnásobuje se riziko selhání. Problémová horká místa v rozváděči – výpadek chlazení vede k destrukci komponentůKomplexní servis chlazení – léty nabyté zkušenosti z činí servisní tým Rittal profesionály Nejexponovanější oblastí servisního oddělení je servis průmyslového a IT chlazení. Technici Rittal provádí pravidelné servisní prohlídky chladicích jednotek a chillerů, instalace a uvádění do provozu, záruční a pozáruční servis. Odborně vyškolení technici provádí opravy buď přímo v provozu, nebo v servisním středisku Rittal.
Servis chlazení RittalPravidelné servisní prohlídky Pravidelná a kvalitní údržba prodlužuje životnost chladicího zařízení. Díky pravidelným servisním prohlídkám se výrazně minimalizuje riziko havarijního výpadku chlazení a nežádoucí odstávky chlazené technologie. Během profylaktické servisní prohlídky technici Rittal pečlivě kontrolují všechny funkce chladicí jednotky s důrazem na predikci možných závad. Součástí údržby je čištění nasávacích mřížek, lamel kondenzátoru a výparníku, stejně jako všech průduchů, kterými musí vzduch volně proudit. Každá jednotka by měla být vybavena filtrem – polyuretanovým pro běžně prašné prostředí nebo kovovým pro mastnější provozy. Při servisu se tyto filtrační vložky čistí nebo v případě potřeby vyměňují. Dále technici kontrolují množství chladiva v okruhu, aby odhalili jeho případný únik. Únik chladiva lze zjistit např. pomocí pěnotvorného roztokuPro diagnostiku závad je možné jednotky připojit k počítači a pomocí servisního software načíst uložená chybová hlášení, což výrazně usnadňuje analýzu stavu zařízení. Je také možné provádět online monitorování chladicího okruhu. Na závěr prohlídky technik ověřuje správné označení jednotky povinným identifikačním štítkem s přepočtem GWP dle nařízení Evropského parlamentu č. 517/2014 a v případě jeho absence jej doplní. Výstupem ze servisní prohlídky je přehledná tabulka s informacemi: umístění jednotek na halách, typové označení, sériové číslo, datum výroby, chladicí výkon, množství a typ chladiva, popis stavu jednotky. Každá jednotka je označena číslem a tato číselná řada koresponduje s tabulkou. Diagnostika závad pomocí servisního softwareRevize úniku chladiva dle zákonných předpisů Dle nařízení Evropského parlamentu č. 517/2014 je povinností provozovatele provádět pravidelné revize úniku chladiva u zařízení, které podléhají tomuto nařízení, tedy obsahují stanovené minimální množství chladiva. Tyto zkoušky těsnosti může provádět pouze certifikovaná osoba. Jako certifikovaný poskytovatel služeb splňuje společnost Rittal všechny zákonné požadavky pro provádění těchto povinných zkoušek těsnosti. Jsou prováděny buď v rámci jednorázové údržby, nebo jako součást celkové servisní prohlídky. Povinnost provádění pravidelných revizí úniku chladiva a vedení evidenčních knih je dáno množstvím chladiva v chladivovém okruhu jednotky. Rittal Foto © Rittal Více informací o společnosti Rittal naleznete ZDE
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|