![]() |
|
![]() |
Přečtěte si: Pozvánka na konferenci Chytrá elektrická doprava v praxi |
![]() ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily a elektrokola v Praze
Nabíjecí stanice Rittal (viz obě fota) tvoří modulární systém, který je přizpůsoben konkrétním požadavkům provozovatele nabíjecí infrastruktury. Vlastní skříň nabíjecí stanice je dvouplášťová k zajištění vhodných pracovních podmínek pro elektroniku v náročných klimatických podmínkách venkovního prostředí. Vrchní plášť stanice je stylizován jako sloupek zhotovený z hliníkové slitiny nebo nerez oceli. Hrany sloupku jsou vyztuženy hliníkovým rámem. Stanice může být vybavena až čtyřmi napájecími body, které jsou umístěny na bocích stanice v její horní části, každý napájecí bod může být vybaven jinou zásuvkou. Napájecí body jsou na obvodu osvětleny bílými LED. Při konstrukci stanice bylo využito zkušeností Rittalu s výrobou venkovních rozváděčů a byly zde použity osvědčené bezpečnostní prvky proti vandalismu. Stanici je například možné opatřit speciálním nátěrem pro snadné odstraňování graffiti. Na čelním panelu stanice je umístěn barevný dotykový displej, pod nímž je zařízení pro identifikaci uživatele stanice – RFID čtečka, případně klávesnice, čtečka čárového kódu a další veřejně používané přístupové identifikační systémy. Standardní komunikace mezi uživatelem a stanicí probíhá tak, že zákazník svou identifikací spustí dialog na dotykovém displeji, kde nejprve určí způsob platby (zákaznická karta, předplacená karta apod.), potom vybere vhodný napájecí bod, spustí napájení a následně je průběžně informován o množství dobité energie. Pro ukončení nabíjení je zákazník rovněž vyzván k identifikaci, čímž je zabráněno přerušení napájení nepovolanou osobou. Důležitá je rovněž bezpečnost celého zařízení i procesu nabíjení. Zásuvky nejsou pod napětím, dokud není zasunut konektor nabíjecího kabelu a není spuštěno nabíjení. Pokud se kdokoli pokusí vytáhnout nabíjecí kabel ze zásuvky v průběhu nabíjení, bude zátěž odpojena ještě před vytažením konektoru ze zásuvky, čímž je zabráněno případnému vytažení elektrického oblouku. Stanici je možné také vybavit konektory s elektromechanickým zamykáním, které naprosto zabrání vytažení konektoru v průběhu napájení – tyto konektory v současnosti vyvíjí například firma Mennekes, jako standard pro E-Motion dle normy VDE-AR-E2623-2-2. Uvnitř stanice je umístěn speciálně vyvinutý řídicí systém do těžkých klimatických podmínek s otevřenou komunikací, díky kterému je možno připravit pro každého provozovatele individuální systém komunikace se zákazníkem i způsob vyúčtování (předplacené karty, fakturace po určité periodě, integrace do stávajícího pokladního systému, apod.). Každá nabíjecí stanice může být vybavena komunikačním modulem GPRS/GSM, WiFi, LAN apod. pro komunikaci s centrálou provozovatele. Modul umožňuje nejen zasílání údajů o nabíjení (pro účely vyúčtování), ale umožňuje rovněž dálkové hlášení poruch, vypnutí stanice v případě nutnosti i zasílání provozních informací o stavu jednotlivých komponent. Uvedenou diagnostikou se minimalizují servisní zásahy v případě poruchy a čas na zprovoznění stanice. V případě většího množství stanic v jednom místě (parkoviště) je možné vzájemné propojení Master-Slave, přičemž komunikační modul je umístěn pouze v Master stanici. Nabíjecí stanice ve Zdibech u Prahy není jediná, kterou společnost Rittal provozuje. Do její „rodiny“ patří také nabíjecí stanice pro vozy městských služeb Stadtwerke Bochum Gmbh v německé Bochumi, nabíjecí stanice pro soukromé elektromobily v Průmyslové zóně východ ve Vídni, nabíjecí stanice na parkovištích řetězce McDonald ve Švédsku a nabíjecí stanice pro služební vozíky na hlavním nádraží německé Deutsche Bahn ve Frankfurtu nad Mohanem. Rittal, redakčně upraveno Foto: Rittal 18.5.2016 Jak nám bylo sděleno zástupcem Rittalu, nabíjecí stanice společnosti Rittal ve Zdibech u Prahy již není funkční a Rittal tento segment trhu opouští.
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|