|
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Ve
čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu
našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a
výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby
(školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná
správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají.
Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb
lhostejná a kteří se v tomto směru angažují.
Zkušený autor
čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového
řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na
jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je
aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li
tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové
řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční
služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to
komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce)
často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být
protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat
jim hodnotu za peníze. Více informací s možností zakoupení po
internetu zde
Podívejte se také na další knihy od tohoto autora:
7.3.2017 Chytrým městem, obcí, či regionem, označovaným souhrnně
pojmem „smart city“,
rozumíme koncept strategického řízení, při němž jsou využívány moderní
technologie z oblasti energetiky a služeb, mobility a informatiky pro
ovlivňování kvality života ve městě, a následně k dosahování
hospodářských a sociálních cílů. Nejde tedy o pouhé „digitální město“
nebo o nepromyšlené pořizování nákladných moderních technologií pro
potřebu měst a regionů, jak je tento pojem někdy mylně interpretován. 
Nakladatelství GRADA

Jakub Slavík
Publikace
srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a
další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení
podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům
finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční
manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku,
rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu,
případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu
činností.
Více informací zde

Jakub
Slavík
Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z
praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní
manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci
druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských
disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí,
řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a
strategického řízení.
Více informací zde
Přečtěte si také:
Ing.
Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti
inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a
vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). 
Koncept inteligentního města – smart city – se snaží maximálně využít
moderních technologií, především informačních, pro ovlivňování kvality
života ve městě. Přitom dochází k synergiím mezi různými aktivitami a
veřejnými službami, díky nimž město funguje – především doprava,
logistika, bezpečnost, energetika, správa budov, atd. Ačkoliv existují
rozmanité oficiální metodiky a doporučení pro vytváření smart city na
úrovni EU a (nyní v přípravě) i ČR, „smart city“ není ničí ochranná
známka ani normativně vymezený pojem. V praxi proto existují po celém
světě rozmanité způsoby a konkrétní projekty, jakými je tento koncept
realizován v praxi. Tuto rozmanitost ukazují i články v naší rubrice
„Projekty smart city“, které mohou sloužit pro informaci i pro
inspiraci všem, kdo se na konceptu inteligentních měst v ČR podílejí
nebo hodlají podílet. 
12.8.2016
Označením „smart“, tedy chytrý či inteligentní, se
dnes
pyšní kdejaké zařízení. A vedle „smart“ technologií tu najednou máme
také „smart“ města, která jsou s těmito technologiemi spojována. Že by
tedy skutečně revoluce v technologiích, které se z ničeho nic z
hloupých stávají chytrými a předávají svoji inteligenci nevědomým
obyvatelům měst? 
17.2.2015
Na redakci našeho portálu se obrátili kolegové s
prosbou, abychom koncept smart city vysvětlili mladým čtenářům ve věku
-nácti nebo čerstvých -ceti. Takové prosbě nejde odolat, zvlášť když ve
zmíněném věku je právě teď generace našich dětí. Vymyslel jsem si tedy
návštěvu ve fiktivním smart city a duchem jsem se přitom vrátil o
nějakých třicet let zpátky. Redakční počítač byl najednou pryč a já
posedával v moderním vlaku, s cizími nápisy za okny… 
27.1.2015
Na našich stránkách Proelektrotechniky.cz
někdy
píšeme o projektech „inteligentních měst“ neboli „smart city“ ve světě,
například v souvislosti se španělskou Barcelonou,
japonskou
Jokohamou i
„chytrým
městečkem“ Fujisawa na
předměstí
Tokia. Z porovnání informací z těchto projektů je zřejmé, že
koncept smart city se aplikuje po celém světě, ovšem je vykládán velmi
rozmanitě. 

|











|