|
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Publikace
srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a
další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení
podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům
finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční
manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku,
rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu,
případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu
činností.
Více informací s možností zakoupení po internetu zde
Podívejte se také na další knihy od tohoto autora:
7.3.2017 Chytrým městem, obcí, či regionem, označovaným souhrnně
pojmem „smart city“,
rozumíme koncept strategického řízení, při němž jsou využívány moderní
technologie z oblasti energetiky a služeb, mobility a informatiky pro
ovlivňování kvality života ve městě, a následně k dosahování
hospodářských a sociálních cílů. Nejde tedy o pouhé „digitální město“
nebo o nepromyšlené pořizování nákladných moderních technologií pro
potřebu měst a regionů, jak je tento pojem někdy mylně interpretován. 
Nakladatelství GRADA

Jakub Slavík
Ve
čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu
našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a
výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby
(školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná
správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají.
Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb
lhostejná a kteří se v tomto směru angažují.
Zkušený autor
čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového
řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na
jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je
aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li
tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové
řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční
služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to
komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce)
často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být
protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat
jim hodnotu za peníze.
Více informací s možností zakoupení po
internetu zde

Jakub
Slavík
Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z
praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní
manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci
druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských
disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí,
řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a
strategického řízení.
Více informací zde
Přečtěte si také:
Ing.
Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti
inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a
vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). 
Koncept inteligentního města – smart city – se snaží maximálně využít
moderních technologií, především informačních, pro ovlivňování kvality
života ve městě. Přitom dochází k synergiím mezi různými aktivitami a
veřejnými službami, díky nimž město funguje – především doprava,
logistika, bezpečnost, energetika, správa budov, atd. Ačkoliv existují
rozmanité oficiální metodiky a doporučení pro vytváření smart city na
úrovni EU a (nyní v přípravě) i ČR, „smart city“ není ničí ochranná
známka ani normativně vymezený pojem. V praxi proto existují po celém
světě rozmanité způsoby a konkrétní projekty, jakými je tento koncept
realizován v praxi. Tuto rozmanitost ukazují i články v naší rubrice
„Projekty smart city“, které mohou sloužit pro informaci i pro
inspiraci všem, kdo se na konceptu inteligentních měst v ČR podílejí
nebo hodlají podílet. 
12.8.2016
Označením „smart“, tedy chytrý či inteligentní, se
dnes
pyšní kdejaké zařízení. A vedle „smart“ technologií tu najednou máme
také „smart“ města, která jsou s těmito technologiemi spojována. Že by
tedy skutečně revoluce v technologiích, které se z ničeho nic z
hloupých stávají chytrými a předávají svoji inteligenci nevědomým
obyvatelům měst? 
17.2.2015
Na redakci našeho portálu se obrátili kolegové s
prosbou, abychom koncept smart city vysvětlili mladým čtenářům ve věku
-nácti nebo čerstvých -ceti. Takové prosbě nejde odolat, zvlášť když ve
zmíněném věku je právě teď generace našich dětí. Vymyslel jsem si tedy
návštěvu ve fiktivním smart city a duchem jsem se přitom vrátil o
nějakých třicet let zpátky. Redakční počítač byl najednou pryč a já
posedával v moderním vlaku, s cizími nápisy za okny… 
27.1.2015
Na našich stránkách Proelektrotechniky.cz
někdy
píšeme o projektech „inteligentních měst“ neboli „smart city“ ve světě,
například v souvislosti se španělskou Barcelonou,
japonskou
Jokohamou i
„chytrým
městečkem“ Fujisawa na
předměstí
Tokia. Z porovnání informací z těchto projektů je zřejmé, že
koncept smart city se aplikuje po celém světě, ovšem je vykládán velmi
rozmanitě. 
31.3.2015
Na konci března 2015 byla zveřejněna k volnému
využití aktualizovaná verze studie „E-mobilita v MHD“ již dříve
avizovaná na našem portále. Tato studie se zabývá stavem a vývojem
elektrických autobusů v ČR a ve světě, tj. především bateriových a
palivočlánkových elektrobusů a diesel-hybridních autobusů. Jako nových
technologií u elektrických autobusů si aktualizovaná verze všímá také plug-in
hybridních autobusů a parciálních
trolejbusů. Jejím zpracovatelem je firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services a
hlavním příjemcem Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR). Studie
vznikla v rámci činnosti Pracovní komise pro
elektromobilitu při SDP ČR.

|











|