Přečtěte si: Publikace Elektromobilita v praxi: Jak se zorientovat na poli elektromobility |
|
|
Německá pošta bude vyrábět vlastní užitkové elektromobily21.4.2016 Elektrická užitková vozidla mají, s ohledem na své provozní přednosti, stále více využití v rozvážkové službě, zejména ve městech. Pořizují si je logistické společnosti, například TNT, a jejich provoz se stává součástí projektů smart city. Významný krok nyní učinila německá pošta – přesněji, globální poštovní a logistická skupina Deutsche Post DHL. Jak avizovala v dubnu 2016, bude si v rámci skupiny vyrábět pro svoji potřebu vlastní elektrická užitková vozidla. Skupina Deutsche Post DHL koupila v roce 2014 start-up firmu StreetScooter, sídlící v německém Aachenu a zaměřenou na inovativní a ekonomická elektrická vozidla. V nabízeném portfoliu její produkce je elektrická dodávka WORK a dále nákladní elektrokolo E-BIKE a nákladní elektrická tříkolka E-TRIKE. WORK (viz foto), který bude základem elektrifikovaného vozidlového parku Deutsche Post DHL, je elektrický užitkový automobil s pohonem přední nápravy o nosnosti 650 kg nákladu a ložným prostorem o objemu 4 metry krychlové. K pohonu slouží 30kW asynchronní elektromotor, spojený s hnací nápravou přes jednostupňovou převodovku s diferenciálem. Maximální rychlost vozidla (elektricky omezená) je 80 km/h. Jako zásobník energie slouží lithium-iontové baterie o kapacitě 20,4 kWh, které dávají vozidlu průměrný dojezd na jedno nabití 50 – 80 km. Nabíjení probíhá ze zásuvky 230 V AC proudem max. 16 A. Doba nabíjení z 0 na 80 % činí podle výrobce 4,5 hodiny a z 0 na 100 % celkem 7 hodin. Na tomto základě budou vyráběna vozidla „šitá na míru“ potřebám pošty. Prvních 2000 vozidel by mělo být vyrobeno již během roku 2016. Strategickým cílem skupiny je plně elektrifikovat park všech svých 30 tisíc rozvážkových vozidel. Do budoucna se plánuje i prodej těchto dodávek vnějším zákazníkům, prozatím je však výrobní kapacita plně zabrána výrobou pro vlastní potřebu. redakce Proelektrotechniky.cz Foto © StreetScooter a Eltis.org Další informace zde a také zde Přečtěte si také:EV Fleet Analyser: zkušenosti z monitorování elektrobusů umožní zefektivnit provoz elektrických užitkových vozidel12.4.2016 Efektivnímu provozu elektrických užitkových vozidel i elektrobusů může významně dopomoci množství dat, která jsou již někde k dispozici, pokud se správně vyhodnotí a využijí. Z tohoto předpokladu vyšla mladá nizozemská technologická firma ViriCiti zaměřená na podporu rozvoje elektromobility, když v březnu 2016 spojila své síly se společností Simacan, specializovanou na geografické informační systémy a plánování tras. První elektrobus ve Skotsku má ujeto 100 tisíc mil6.4.2016 Prvním elektrobusem, který je v pravidelném provozu ve Skotsku, je Optare Solo od britského výrobce Optare. Tento elektrobus je od listopadu 2013 nasazen na pravidelné lince provozované soukromým dopravcem McLeans ve skotském městě Stranraer. Na přelomu března a dubna 2016 zaznamenal tento elektrobus důležitý milník: během téměř dvou a půl roku svého provozu najel celkem 100 tisíc mil, tedy cca 160 000 km. Zpráva z konference „Smart city v praxi“ na veletrhu AMPER 201621.3.2016 Dne 15. března 2016 proběhla na veletrhu AMPER 2016 v Brně konference „Smart city v praxi“, pořádaná naší provozovatelskou firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Dnes zveřejňujeme plné znění zprávy z této konference včetně závěrečného shrnutí a doporučení. Na konci zprávy jsou volně k dispozici prezentace z konference ke stažení. Vychází druhé vydání bulletinu Smart city v praxi4.3.2016 U příležitosti konání prvního běhu naší konference Smart city v praxi vychází druhé vydání našeho stejnojmenného bulletinu. Stejně jako jeho první vydání je i toto určeno všem zájemcům o problematiku inteligentního města – smart city – a jeho uplatnění v praktickém životě. Tentokrát se věnuje především souvislostem mezi strategií smart city a konkrétními rozvojovými projekty, jimiž je tento koncept realizován. Ani zde nechybí příklady z domova a ze zahraničí, včetně rozhovoru se starostou jednoho z českých měst, který má s podobným konceptem zkušenosti. Druhé vydání bulletinu Smart city v praxi je volně ke stažení zde Vládní podpora elektromobility ve Francii přináší výsledky29.2.2016 Od dubna 2015 platí ve Francii vládní opatření významně podporující individuální elektromobilitu. Konkrétní výsledky tohoto opatření v podobě výrazného nárůstu prodeje elektromobilů prezentovala koncem ledna Francouzská asociace automobilových výrobců (CCFA). Vyšel další newsletter „Elektromobilita v MHD“27.1.2016 Právě vyšlo páté vydání newsletteru Sdružení dopravních podniků ČR „Elektromobilita v MHD“, který náš portál vydává v rámci Pracovní komise pro elektromobilitu. Toto vydání je věnováno výzvě k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) pro projekty nízkoemisních a bezemisních vozidel. čtenáři zde kromě toho najdou odkazy na články o elektrické MHD z našeho portálu za nedávné období. Nechybí ani pozvánka na konferenci Smart city v praxi. Přejeme příjemné počtení! Britská vláda podporuje dotacemi elektromobily včetně palivočlánkových22.1.2016 Tak jako většina evropských zemí podporuje i vláda Velké Británie rozvoj elektromobility v individuální dopravě investičními dotacemi. První takovýto dotační program byl vyhlášen v roce 2011 a jeho výsledkem byl nákup 50 tisíc nízkoemisních vozidel. Protože jeho platnost vyprší v únoru 2016, bylo v prosinci 2015 vyhlášeno jeho prodloužení do března 2018. Užitkové elektromobily Renault s palivovými články: ucelený balíček služeb pro britské organizace25.11.2015 Užitkové elektromobily s palivočlánkovým prodlužovačem dojezdu typu Renault Kangoo ZE-H2 jsme na našem portále již představili v souvislosti s francouzským projektem HyWay. Tento produkt má nyní ambice zaujmout pevné místo i na britském trhu, který palivočlánkové technologie významně podporuje. Iniciativa „E-Logistik in Graz“: užitkové elektromobily pomáhají rozvíjet smart city Graz30.10.2015 Rakouský Graz (neboli Štýrský Hradec) je se svými 267 tisíci obyvatel po Vídni druhým největším městem Rakouska a stejně jako Vídeň se hlásí ke konceptu smart city. Logistická firma GO! Express & Logistik Süd GmbH spolu s městem Graz v této souvislosti představila veřejnosti v polovině října 2015 iniciativu s názvem „E-Logistik in Graz“. Jej součástí bylo zahájení provozu nové elektrické dodávky GO!-Elektro-Jumper vyvinuté slovenskou společností GreenWay Operator. Projekt Greenway: elektrické užitkové automobily na míru potřebám města24.9.2015 Provoz elektrických vozidel při rozvážkové službě je jedním z důležitých tržních segmentů elektromobility s perspektivou dalšího rozvoje, zejména v rámci konceptu smart city. To ukazuje mj. evropský projekt FREVUE včetně například nedávné zprovozněné elektrické rozvážkové služby společností TNT v Amsterodamu a Rotterdamu. Vstříc specifickým požadavkům městské rozvážkové služby vychází i slovenský projekt Greenway Projekt FREVUE: TNT rozváží zásilky v Amsterodamu a Rotterdamu užitkovými elektromobily16.7.2015 V rámci evropského projektu FREVUE nasadila koncem června 2015 světová zásilková společnost TNT na svoji rozvážkovou službu v Amsterodamu a Rotterdamu celkem sedm elektrických 3,5t užitkových vozů eDucato (viz foto) – čtyři pro Amsterodam a tři pro Rotterdam. Tato vozidla nahradí standardní dieselové dodávky, čímž ročně uspoří 24 tisíc litrů nafty, a tím emise v přepočtu 76 tun CO2 ekvivalentu. |
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|