Přečtěte si:  Smart city a elektromobilita pro praktický užitek a jejich aktuální výzvy






Pozvánky na akce


Stalo se


















GE Tempo CBTC: singapurské CBTC v přípravě

6.5.2014 Městská rychlodráha v Singapuru bude mít instalován zabezpečovací systém typu CBTC od dalšího výrobce. V rámci projektu automatických linek Thomas Line a Eastern Region Line se zde uplatní systém Tempo CBTC od společnosti GE Transportation, člena americké skupiny General Electric. Vedle systémů CBTC SelTrac od společnosti Thales, Urbalis od Alstomu, Trainguard MT a Trainguard Sirius od Siemensu nebo CityFLO 650 od Bombardieru, o nichž jsme již psali v naší rubrice Automatizace dopravy, to je další produkt tohoto typu od samostatného výrobce. (Pro úplnost, technologii CBTC nabízí také italský výrobce Ansaldo STS, známý po světě spíše standardizovanými systémy lehkého bezobslužného metra využívajícími kolejové obvody, například v Miláně.)

Dodavatelské smlouvy pro uvedené projekty v Singapuru byly uzavřeny koncem dubna 2014 se singapurským Úřadem pro pozemní dopravu (Land Transport Authority).

Dodavatelem celého zabezpečovacího zařízení pro tyto linky bude konsorcium společností GE Singapore, GE Transportation Systems, GE Transportation France a GE Transportation Systems Global Signaling. Spolu se systémem CBTC budou součástí dodávky i počítačově řízená stavědla a nástupištní stěny s dveřmi. Celková hodnota dodávky činí 159 mil. singapurských dolarů (cca 2,5 mld. Kč). Zabezpečovací zařízení bude doplněno sdělovacím zařízením od společnosti Singapore Technologies Electronics.

redakce

Foto © Railway Gazette International

Další informace zde

Přečtěte si také další související články z rubriky Automatizace dopravy:

Metro v Panama City: CBTC ve Střední Americe

14.4.2014 Na začátku dubna 2014 bylo uvedeno do provozu první metro ve Střední Americe – linka 1 metra v Panama City, vybavená zabezpečovacím zařízením typu CBTC. Linka 1 se skládá ze 7,2km podzemního úseku se 7 stanicemi, vedeného v ražených tunelech, a ze 6,5km úseku na vyvýšených konstrukcích s 5 stanicemi. 


Bezobslužné metro v Budapešti

4.4.2014 Prvním plně automatickým metrem v „nových“ zemích EU se stala linka 4 metra v Budapešti, jejíž provoz byl slavnostně zahájen na konci března 2014. Linka je dlouhá 7,4 km a je v celé délce vedena raženými tunely. Provoz vlaků bude probíhat bez zásahu strojvedoucího 


Docklands Light Railway: automatická městská dráha dosahuje rekordní přesnosti

27.2.2014 Londýnská lehká městská železnice Docklands Light Railway (DLR) využívající technologii CBTC pro provoz bez strojvedoucích, vykázala v lednu 2014 rekordně vysokou přesnost vlakových spojů za svoji 26letou historii. Její vlaky dodržovaly jízdní řád z 99,7 % (v ročním průměru 99,3 %), a to i v převážně venkovním provozu vystaveném rozmarům anglického počasí. (Pro srovnání, přesnost pražského metra, které až na výjimky jezdí v uzavřeném prostoru, v roce 2012 činila 98,3 %.) DLR se tak zařadila mezi nejdochvilnější kolejovou dopravu ve Velké Británii. Ukazuje tím přesnost jako jednu z důležitých předností provozu bez strojvedoucích, který eliminuje vliv lidského faktoru. 


Inteligentní tramvaj v Linci šetří energii

25.2.2014 Od září 2013 probíhá v rakouském Linci ve spolupráci výrobních společností Kapsch CarrierCom a Bombardier s městským dopravcem LINZ AG LINIEN zajímavý projekt „inteligentních“ tramvají využívajících M2M komunikaci pro optimalizaci spotřeby energie a další provozní i uživatelské přínosy. Díky tomuto řešení šetří tramvaje  přes 10 % energie. 


SelTrac na JRE: první zahraniční automatizace železnic na japonském trhu

13.1.2014 Vítězem soutěže o dodavatele technologie pro automatický provoz na trati Joban Jihojaponských železnic (JRE) se začátkem roku 2014 stala francouzská společnost Thales se svým osvědčeným systémem CBTC značky SelTrac, instalovaným již na více než 1300 km tratí v rámci 55 dopravních projektů po celém světě. SelTrac se tak stane prvním automatickým systémem vedení vlaků v Japonsku pocházejícím od nejaponského dodavatele. 


Projekt Marmaray: CBTC a ETCS L1 na jedné trati

5.11.2013 Tunel Marmaray, železniční projekt století spojující pod Bosporskou úžinou dva kontinenty v tureckém Istanbulu, byl slavnostně otevřen pro provoz 29. října 2013. Tento projekt zahrnuje 1,4km podmořský tunel ponořený v hloubce 60 m (nejhlubší svého druhu na světě), na nějž z obou stran navazuje celkem 12,2 km převážně ražených tunelů se čtyřmi stanicemi. Tunel Marmaray je součástí stejnojmenného městského železničního koridoru dlouhého 77 km 


UITP zveřejnila statistiku a prognózy bezobslužného metra ve světě

24.10.2013 V září 2013 proběhl v Londýně 4. seminář UITP (mezinárodní unie veřejné dopravy) k problematice automatického metra, tedy městských rychlodrah. Seminář byl zaměřený na maximalizaci ekonomických přínosů bezobslužného provozu, porozumění a řízení lidského rozměru automatizace a na trendy, očekávání a omezení v automatizaci provozu. Při této příležitosti byl zveřejněn souhrnný přehled ukazatelů dokumentujících automatický provoz ve světě pod názvem „2013 Atlas report“. 

 


Kolejová MHD: trendy v technologii, organizaci a financování

11.10.2013 Zatímco elektromobilita v silniční dopravě je vnímána jako průkopnická oblast, elektromobilita na kolejích je součástí každodenního života již více než sto dvacet let. Přesto jsou její současné vývojové trendy velmi zajímavé, jak dokládají i články v naší rubrice Automatizace dopravy a Elektromobilita. Tyto trendy, zahrnující oblasti technologie, organizace a financování, shrnul hlavní konzultant firmy Ing. Jakub Slavík MBA – Consulting Services, která provozuje náš portál, na semináři Čistá mobilita, pořádaném 10. října 2013 Ministerstvem životního prostředí ČR při MSV Brno. 


Innovia Monorail 300: automatický monorail pro MHD

14.6.2013 Prvním dopravním systémem na světě, který v městské hromadné dopravě využívá technologii Bombardier Innovia Monorail 300 – monorail s provozem bez strojvedoucích, se stane linka 15 v Sao Paulu, nazývaná též Stříbrná linka nebo Expresso Tiradentes. Na světovém kongresu UITP v Ženevě na konci května 2013 bylo tomuto projektu uděleno ocenění „Intermodální inovace“ 

 


Vehicle-centric CBTC a integrovaný systém metra: nové trendy v automatizaci kolejové dopravy

31.5.2013 Na světovém kongresu UITP (Mezinárodní unie veřejné dopravy) na konci května 2013 představila společnost Alstom dvě průlomová řešení. Prvním je tzv. vehicle-centric CBTC (česky přibližně: „vozidlově orientované CBTC“) prezentované jako nový produkt Urbalis Fluence. Druhým je systém integrované automatické rychlodráhy Axonis. 


 

Naše tipy

























Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services