Přečtěte si: Plán autonomní mobility otevírá dveře automatickým silničním vozidlům v ČR






Pozvánky na akce


Stalo se










  

  

Zajímavé projekty

JHV-ENGINEERING zvyšuje efektivitu výroby díky EPLAN EEC One

19.8.2015 Přední český dodavatel strojních zařízení JHV-ENGINEERING s.r.o. využívá při vývoji a výrobě svých jednoúčelových strojů a výrobních linek systém EPLAN Engineering Configuration One (EEC One). Jde o zcela ojedinělý systém pro efektivní automatizaci projekčních a inženýrských prací, který výrazným způsobem zjednodušuje a zkracuje tyto činnosti.  


Komunitní energetický projekt v Levenmouthu: Skotsko podporuje vodíkovou energetiku

18.8.2015 Skotsko je, s ohledem na své geografické a klimatické podmínky, region bohatý na větrnou energii. Není proto nijak s podivem, že se zde rychle rozvíjí také zájem o energetické systémy, které elektřinu z větrných zdrojů pomáhají ukládat do vodíku, dále používaného v palivových článcích. Jedním z rozvojových projektů tohoto druhu bude tzv. „Levenmouth Community Energy Project“ 


SMR-160: Malý reaktor má ambice na komerční trhy

17.8.2015 Malé reaktory jsou jedním z významných vývojových trendů v jaderné energetice. Jedním z příkladů je malý reaktor, resp. jaderná energetická jednotka, typu SMR-160 amerického výrobce Holtec International. 


Projekt CHIC: švýcarské palivočlánkové autobusy ujely milión kilometrů

14.8.2015 V rámci evropského projektu CHIC, zaměřeného na provozní ověřování palivočlánkových autobusů, je od roku 2011 v provozu i pět palivočlánkových autobusů společnosti PostAuto Schweiz AG, hlavního švýcarského autobusového dopravce (v angličtině používá název PostBus). Ke konci července 2015 dosáhly tyto autobusy důležitý milník: dohromady najezdily celkem milión kilometrů.  


Elektrobusy v Göteborgu: zajímavosti i otázky

12.8.2015 O zahájení provozu tří prototypových plně elektrických autobusů Volvo na lince MHD č. 55 ve švédském Göteborgu v červnu 2015 byla česká odborná veřejnost již informována. Naše redakce nyní získala k těmto elektrobusům některé podrobnější technické informace. Jak nicméně patrno, k tomuto provozu stále zůstávají nezodpovězené i některé zajímavé otázky. 


Palivočlánková kogenerace: FuelCell Energy a E.ON společně v Evropě

11.8.2015 Zatímco Evropa zkoumá a vyvíjí, Amerika prodává – a to i v Evropě. Tak by se dala s jistou nadsázkou charakterizovat situace v oblasti palivočlánkové kogenerace. Důkazem je i dohoda mezi americkým výrobcem palivočlánkových technologií FuelCell Energy a německou energetickou společností E.ON z konce července 2015 o společné nabídce palivočlánkových kogeneračních jednotek 


DolWin1: HVDC spojení z mořských větrných elektráren podporuje „Energiewende“

10.8.2015 Na konci července 2015 bylo úspěšně předáno a uvedeno do provozu 800MW vysokonapěťové přenosové spojení (HVDC) DolWin1, spojující větrné elektrárny v Severním moři s německou pevninou, jehož provozovatelem je nizozemsko-německá společnost TenneT. Dodavatelem přenosového spojení je společnost ABB. 


Metro v New Yorku rozvíjí CBTC od různých dodavatelů

6.8.2015 Metro v New Yorku (New York City Subway) představuje síť městské rychlodráhy zahrnující 34 linek o celkové délce 373 km se 421 stanicemi. Řadí se tak k nejrozsáhlejším městským rychlodrážním systémům na světě. Elektrifikováno je systémem 625 V DC ze třetí kolejnice. Jako zabezpečovací zařízení se zde postupně rozvíjí systém CBTC, které bylo dosud instalováno na lince L-Canarsie Line a nyní je v procesu instalace na lince 7-Flushing Line. 


Elektrobus Solaris Urbino 12 electric v novém designu bude testován v Paříži

5.8.2015 Elektrobus Solaris Urbino 12 electric bude na zkoušku provozován v pařížské městské dopravě. Na konci července 2015 o tom podepsaly dohodu výrobceSolaris Bus & Coach a provozovatel pařížské městské dopravy RATP (Régie autonome des transports Parisiens). Podle této dohody bude elektrobus Solaris představen široké veřejnosti na konferenci OSN o klimatických změnách COP 21 


Datové centrum Microsoft využívá elektřinu z odpadních vod

31.7.2015 Zajímavé využití palivových článků pro místní výrobu elektřiny je úspěšně v provozu již od listopadu 2014 v datovém centru společnosti Microsoft v Cheyenne, hlavním městě amerického státu Wyoming. V červenci 2015 o něm informovala českou veřejnost společnost Siemens, která je jedním z členů dodavatelského konsorcia. 


Projekt 3iBS: ve výhledu více než 40 % městských autobusů elektricky

30.7.2015 V rámci evropského projektu 3iBS probíhal v letech 2013-2014 průzkum mezi vybranými městy z 24 zemí Evropy, provozujícími městské autobusy a trolejbusy v celkovém počtu cca 70 tisíc vozidel. Průzkum se zaměřil na stav a plány ohledně kapacity a druhu pohonu používaných městských autobusů a strategií měst v autobusové MHD. Výsledky průzkumu byly zveřejněny v červnu 2015. 


AkzoNobel: „zelená“ elektřina z odpadního vodíku v chemičce

29.7.2015 Palivočlánkové elektrárny, které na našich stránkách průběžně sledujeme, mohou využívat jako vstupní médium zemní plyn s běžné rozvodné sítě nebo vodík vznikající elektrolýzou z obnovitelných zdrojů energie, případně jako odpadní produkt v chemické výrobě. Poslední jmenovaná technologie bude nyní využita v závodě nizozemské chemičky AkzoNobel ve francouzském Bordeaux 


Síťový modul GM-EEG: standard SyM2 pomáhá rozvoji smart grid v Německu

24.7.2015 Důležitou součástí řešení pro řízení napájení velkých a středních solárních a větrných elektráren a dalších obnovitelných zdrojů elektrické energie v Německu se od konce června 2015 stal modul GM-EEG (Grid Modul-Erneuerbare Energien Gesetz, neboli síťový modul podle zákona o obnovitelných zdrojích energie), dodaný společností Landis+Gyr.  


Bezobslužná linka C metra v Římě otevřela druhý úsek

23.7.2015 Bezobslužná linka C metra v Římě zprovoznila na konci června 2015 druhý úsek z Mirti do Lodi o délce 5,5 km se šesti stanicemi. Celý úsek je veden pod povrchem. Zprovozněná část linky C nyní měří 18 km a je zde 21 stanic. Celá linka C, jejíž dokončení je plánováno na rok 2020, bude 25,5 km dlouhá se 30 stanicemi, z toho v délce 17,6 km bude vedena pod povrchem.


Elektrobusy Irizar v provozu v londýnské MHD

22.7.2015 Na linkách MHD č. 507 a 521 v centru Londýna, spojujících nádraží Waterloo s nádražími Victoria a London Bridge, jsou od poloviny července 2015 v provozu dva elektrobusy od španělského výrobce Irizar. Dopravce GoAhead krátce poté uzavřel s městem smlouvu na provoz uvedených dvou linek, platnou od podzimu 2016, plně elektricky, tedy pouze elektrobusy. Pro plný rozsah provozu bude potřebovat celkem 51 vozidel. Výrobce všech potřebných vozidel bude upřesněn ve stanoveném termínu. 


1 | 2 | 3 | 4 | Archiv 2022 | Archiv 2021 | Archiv 2020 | Archiv 2019 | Archiv 2018/2 | Archiv 2018/1 | Archiv 2017/2 | Archiv 2017/1 | Archiv 2016/2 | Archiv 2016/1 | Archiv 2015/2 | Archiv 2015/1 | Archiv 2014/2 | Archiv 2014/1 | Archiv 2013

 

Naše tipy





















Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services



Elektroinstalační technika Výroba a přenos Průmyslová automatizace Automatizace dopravy Kabelová technika Elektronika Inteligentní budovy Osvětlení Měřicí technika Smart Metering Elektromobilita Obnovitelné zdroje Zajímavé projekty Vzdělávání Knihy našich autorů Rozhovory, komentáře

Proelektrotechniky.cz - elektrotechnika pro odborníky O nás Náš; tým - Odborní spolupracovníci Partneři Kontakty Info servis